نگرانی درباره وضعیت محمد خانی، زندانی سیاسی، پس از اصابت گلوله در اوین

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۸

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، روز چهارشنبه گفته است که مقام‌های زندان اوین از انتقال محمد خانی، زندانی سیاسی که در درگیری‌های زندان اوین مورد اصابت گلوله قرار گرفته، به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند.

مصطفی نیلی در توییتی نوشته است: «امروز آقای محمد خانی از بند هشت اوین تماس گرفت. قرار بوده که به بیمارستان اعزام شود، ولی در لحظه آخر جلوی این اعزام گرفته شده است. با توجه به شدت جراحت و امکان عفونت، سلامتی ایشان در خطر است.»

این وکیل دادگستری روز گذشته نیز نوشته بود که محمد خانی در جریان رویدادی زندان اوین در شامگاه شنبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد که «به بیمارستان اعزام ولی بدون انجام درمان کامل به زندان بازگردانده شده‌اند.»

محمد خانی، پژوهشگر و دانشجوی دکترای رفاه اجتماعی دانشگاه علامه، اول تیرماه جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد. او توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۴ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، ۶ ماه کار اجباری با کودکان «معلول ذهنی» و توقیف تمامی اموال شخصی ضبط‌شده به مدت دو سال، محکوم شد.

آتش‌سوزی در زندان اوین در شمال تهران در شامگاه شنبه نگرانی‌های گسترده داخلی و بین المللی را درپی داشته است. مقامات جمهوری اسلامی از زمان آغاز این آتش‌سوزی تاکنون روایت‌های متفاوت و متضادی از ابعاد این واقعه در معروف‌ترین زندان ایران ارائه کرده‌اند.

قوه قضائیه می‌گوید در این حادثه هشت نفر از زندانیان جان باخته و ۶۱ نفر نیز مجروح شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *