شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سه روز عزای عمومی اعلام کرد 

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۸

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۰ مهر) را به دادخواهی از خون‌های به ناحق ریخته عدالت خواهان خصوصا قتل فجیع دانش آموزان ایران زمین عزای عمومی اعلام کرده است.

این بیانیه با عنوان «از خون جوانان وطن می نوشند!!!» خطاب به حکومت می نویسد: «شما آمران و عاملان سرکوب سیستماتیک، در این روزهای تاریخ ساز مردم جان به لب رسیده، تعدادی از دانش آموزان بی گناه این مملکت را با دل هایی پر از کینه و دستانی به خون آغشته کشتید و به آن می بالید.»

دولت ایران به اتهام کشتن معترضان اذعان نکرده و در مورد کسانی که مرگشان خبرساز شده آنها را انکار کرده است.

این شورا از دانش آموزان، فرهنگیان و مردم می خواهد به هر روش ممکن ما را در این برهه شرف آفرین یاری رسانند.

در جریان اعتراضات سراسری ایران که برای بیش از یک ماه در جریان بوده، دانش آموزان بسیاری در مدارس، به خصوص دختران، با شعارهای «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» به آن پیوسته اند.

در بسیاری از شهرهای ایران مدارس صحنه اعتراضات بوده و برخی از معلمان کلاس ها را تعطیل کرده اند.

کاترین راسل، مدیرعامل صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، هفته پیش از «گزارش های مستمر درباره کشته و زخمی و بازداشت شدن کودکان و نوجوانان در ناآرامی های عمومی فعلی در ایران به شدت» ابراز نگرانی کرد.

سازمان غیردولتی عفو بین الملل هم روز ۱۳ اکتبر گزارش داد که نیروهای امنیتی و پلیس در جریان اعتراضات سراسری در ایران، دست کم ۲۳ کودک – ۲۰ پسر و ۳ دختر – را با شلیک تیر یا سایر روش های خشونت بار به قتل رسانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *