بیش از ۳۴۵ اقتصاددان و فعال اقتصادی و رسانه‌ای خواستار آزادی داود سوری شدند

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۷

در پی بازداشت داود سوری، اقتصاددان برجسته ایرانی در هفته گذشته، بیش از ۳۴۵ اقتصاددان، فعال اقتصادی و رسانه‌ای در ایران خواستار آزادی او شدند.

این نامه با عنوان «محقق فقر و نابرابری را آزاد کنید»، به امضای اقتصاددانانی از طیف‌های مختلف فکری در ایران رسیده؛ طیف‌هایی که به گزارش سایت اقتصادی «اکو ایران» به رغم این‌که در تمامی این سال‌ها با یکدیگر منازعه فکری علنی داشته‌اند حاضر به امضای این بیانیه مشترک شده‌اند.

بیانیه یاد شده که روز دوشنبه منتشر شد، می‌گوید خبر بازداشت آقای سوری موجب تأثر عمیق جامعه اقتصاددانان کشور است: جای بسی تاسف است که جایگاه چنین چهره فرهیخته و ارزشمندی، به جای صدرنشینی در محافل تصمیم‌گیری در مورد رفاه ایرانیان، در کنج زندان است.

امضاکنندگان این بیانیه در ادامه گفته‌اند ما ضمن ابراز نگرانی از تداوم بازداشت این دانشمند متعهد، خواستار آزادی ایشان هستیم.

داود سوری روز ۱۰ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان اوین شد. اتهام وی هنوز مشخص اعلام نشده است. او دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا تِک در آمریکاست و در حوزه فقر و ریشه‌های تورم در ایران مطالعات گسترده‌ای داشته است.

در میان امضاکنندگان این بیانیه نام افرادی چون محمد ستاری‌فر و مسعود روغنی زنجانی، رؤسای سابق سازمان برنامه‌وبودجه، و نام برخی اقتصاددانان مشهور ایران از جمله هاشم پسران، فرشاد مومنی، محسن رنانی، عباس شاکری، علی عرب مازار یزدی، موسی غنی‌نژاد، محمد طبیبیان، محمد مهدی بهکیش، مسعود نیلی و حسن درگاهی دیده می‌شود.

با استفاده از گزارش اکو ایران، رادیو فردا/د.خ/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *