افشاکننده تجاوز فرمانده پلیس به یک دختر بلوچ بازداشت شده

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۷

منابع آگاه به ایران اینترنشنال گفته‌اند که یک زن پیگیر پرونده تجاوز فرمانده پلیس چابهار به یک دختر نوجوان توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و دادگاهی شده است.

این منابع که نخواستند نامشان منتشر شود، به ایران اینترنشنال گفتند فائزه براهویی، دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه آزاد زاهدان، یازدهم مهر بازداشت شده است.

به گفته این منابع مطلع، پس از بازداشت او، پرونده‌ای علیه‌اش در دادگاه انقلاب گشوده شده که در آن، او به «لیدری اعتراض‌ها» متهم شده است.

پیشتر رسانه‌های محلی درباره ماجرای تجاوز سرهنگ ابراهیم کوچک‌زایی، فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان در حین بازجویی از او برای بررسی یک پرونده قتل، اطلاع‌رسانی کرده بودند.

پایگاه خبری حال‌وش گزارش داده بود که در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱، این سرهنگ نیروی انتظامی به بهانه بازجویی از این کودک در یک پرونده قتل، او به اتاق استراحت خود برده و در آنجا به وی تجاوز کرده است.

اوایل مهرماه، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، سکوت خود و دیگر علمای منطقه در این مورد را «معنادار» خواند، اما اشاره‌ای به موضوع «تجاوز» نکرد و ماجرا را به «اتفاق پیش آمده» تقلیل داد.

پس از آن، مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان خبر تجاوز فرمانده انتظامی به این دختر نوجوان بلوچ را تایید کرد و خواستار مجازات «هر چه سریع‌تر این مامور متجاوز» شد.

نقشبندی روز چهارم مهر با انتشار بیانیه‌ای نوشت اظهارات این دختر خردسال و همچنین‌ خانواده او را شنیده و «از شدت جنایت صورت گرفته نفس در سینه» او حبس شده است.

اما قائم مقام اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان خبر تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به این دختر نوجوان را یک «ادعا» خواند و در واکنش به اعتراضات پس از آن گفت: «تلاش کردند با سواستفاده از این موضوع احساسات جوانان را تحریک کنند و عده‌ای هم فریب بازی آنها خوردند.»

روز جمعه هشتم مهر مردم زاهدان برای اعتراض به این تجاوز و همچنین قتل حکومتی مهسا امینی پس از نماز جمعه زاهدان تجمع کردند که نیروهای حکومتی با گشودن آتش به روی آنها، دست به کشتار گسترده زدند.

یک هفته بعد، سایت حال‌وش از کشته شدن ۹۱ نفر در این تجمع خبر داد و اعلام کرد در میان کشته‌شدگان نام هفت کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *