تداوم خیزش انقلابی و برپایی تجمع‌های اعتراضی؛ فراخوان برای چهلم قربانیان کشتار زاهدان

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۷
خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با برگزاری تجمع‌های اعتراضی در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران به ویژه از سوی دانشجویان ادامه دارد و فراخوان‌هایی از جمله برای برگزاری تجمع به مناسبت چهلم قربانیان کشتار زاهدان صادر شده است.
بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال، دانشجویان در دانشگاه‌های بهشتی، شریف، علوم پزشکی کردستان و نوشیروانی بابل روز سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه تحصن کرده‌اند.
شورای صنفی دانشجویان کشور در کانال تلگرامی خود نوشت که در تحصن دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه بهشتی، درخواست آزادی پارسا شجاعی، دانشجوی رشته آمار این دانشکده که روز ۱۵ آبان بازداشت شد، مطرح شد.
همچنین دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه آزاد نجف‌آباد با شعار «آزادی آزادی» تجمع کردند.
همچنین گروهی از فرهنگیان و بازنشستگان روز سه‌شنبه برای مطالبات صنفی و حقوق و مزایای خود مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند.
روز سه‌شنبه خیزش ایرانیان در دیگر کشورها نیز ادامه داشت و در ژاپن و کره جنوبی در حمایت از خیزش انقلابی در ایران تجمع اعتراضی برگزار شد.
چندین فراخوان برای تجمع در زاهدان و سایر شهرهای ایران به مناسبت چهلم کشته‌شدگان در جمعه هشتم مهرماه در زاهدان منتشر شده است.
از جمله جوانان محلات تبریز که در همبستگی با سیستان و بلوچستان و چهلم کشتار زاهدان برای برگزاری تجمع در روز چهارشنبه ۱۸ آبان فراخوان داده‌اند.
در کشتار زاهدان به دست نیروهای امنیتی، حدود صد نفر از مردم زاهدان از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست دادند.

خیزش انقلابی ایرانیان و حمایت از آن در دیگر کشورها

روز سه‌شنبه، همبستگی با خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی در دیگر کشورها نیز ادامه داشت و در ژاپن و کره جنوبی در حمایت از این خیزش، تجمع اعتراضی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *