تظاهرات گسترده مردم مهاباد در پیشواز از پیکر فایق مام قادری

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۹

فایق مام قادری، شهروند مهابادی که روز ۲۳ مهر ماه به ضرب گلوله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شدت زخمی شده بود، روز چهارشنبه ۱۸ آبان، پس از گذراندن ۲۵ روز در کما، در بیمارستانی در ارومیه جان باخت و پیکر او در میان پیشواز گسترده همشهریانش به مهاباد بازگردانده شد.

بر اساس ویدیویی که به ایران اینترنشنال رسیده، پیکر فایق مام‌قادری شامگاه چهارشنبه از ارومیه به مهاباد رسید و جمعیت وسیعی از مردم مهاباد در خیابان‌ها به پیشواز پیکر او رفتند و تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

در ویدیویی که به دست ایران‌اینترنشنال رسیده، مردم مهاباد در استقبال از پیکر فایق مام‌قادری شعار می‌دهند «مادر برای فرزندت گریه نکن، قول می‌دهیم انتقامش را بگیریم» و «شهید نمی‌میرد.»

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال همچنین نشان می‌دهد مردم با حمل پیکر فایق شعار می‌دهند: «کردستان، نامت والاست؛ دشمن را به لرزه می‌اندازد.»

مام قادری ۳۷ سال سن داشت و پدر یک پسر ۱۳ ساله به نام آژوان و یک دختر هفت ساله به نام آوان بود.

بر اساس گزارش رسیده به ایران‌ایرنتنشنال، خانواده فایق مام قادری با او تماس می‌گیرند و به او خبر می‌دهند که نیروهای سپاه پاسداران قصد دارند «دنا»، برادر کوچک فایق را بازداشت کنند.

فایق همراه با یکی از دوستانش به نام مسعود فرج‌زاده، سوار ماشین شخصی می‌شوند و به سمت خانه حرکت می‌کنند اما نیروهای سپاه پاسداران در نزدیکی منزل او به خودرویشان ایست می‌دهند و قبل از آن‌که او تصمیمی بگیرد، ماموران ماشین را به رگبار می‌بندند.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، در این میان هشت گلوله جنگی به فایق اصابت کرده است. دو گلوله به سر او، دو گلوله به ناحیه پشت، دو گلوله به دست و دو گلوله هم به پایش اصابت کرده است.

بعد از این رویداد، نیروهای سپاه هر دو سرنشین زخمی خودرو یعنی مام قادری و فرج‌زاده را به یک خودروی آبی‌رنگ حمل زباله می‌اندازند و از صحنه دور می‌کنند.

مسعود فرج‌زاده نیز همچنان وضعیت وخیمی دارد و در بیمارستان تحت مراقبت است.

نیروهای سپاه پاسداران خانواده مام‌ قادری را تحت فشار قرار داده‌اند که تشییع‌ جنازه بدون حضور مردم و با حضور نیروهای سرکوب برگزار شود.

دنا مام‌ قادری، برادر فایق نیز همان شب بازداشت و بعد از چند روز با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *