صدور حکم ۵ سال زندان برای امیرحسین بریمانی، شاعر و دانشجوی ادبیات نمایشی

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۳

امیرحسین بریمانی، شاعر و دانشجوی رشته ادبیات نمایشی که در اولین روزهای اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد با حکم دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شد.

این نویسنده و کارگردان که در حال حاضر بدون دسترسی به وکیل، همچنان در زندان فشافویه تحت بازداشت است، خود در تماس تلفنی به خانواده‌اش اطلاع داده که به پنج سال زندان محکوم شده است.

مقام‌های قوه قضائیه جمهوری اسلامی خبری درباره صدور حکم برای امیرحسین بریمانی به طور عمومی اعلام نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه روز یک‌شنبه از صدور حکم ۵ تا ۱۰ سال زندان برای پنج تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری خبر داد و افزود که یکی از معترضان بازداشت شده نیز به «اعدام» محکوم شده است.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز روز یک‌شنبه بیست و دوم آبان ماه از برگزاری دادگاه‌ها برای شمار بیشتری از معترضان بازداشت‌ شده خبر داد و گفت که دادگاه برخی از بازداشت‌شدگان اعتراضات برگزار شده که «ممکن است بخشی از این دادگاه‌ها رسانه‌ای شود».

امیرحسین بریمانی، نویسنده، شاعر و دانشجوی رشته ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد تهران واحد سوهانک است. او روز سوم مهر ماه مقابل منزل خود در تهران به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

بستگان امیرحسین بریمانی تا چند هفته از محل نگهداری او بی‌اطلاع بودند و مقام‌های قضائی و سازمان زندان‌ها پس از سه هفته اعلام کردند که او هم‌اکنون در زندان فشافویه نگهداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *