تظاهرات گسترده شبانه در جوانرود، اعتراض به اعدام‌ها در تهران و مشهد

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۲

چند منطقه تهران از جمله شهرک اکباتان و شهرک چیتگر در غرب پایتخت، خیابان ستارخان و میدان هفت حوض نارمک و همچنین چندین منطقه از شهر مشهد شامگاه دوشنبه صحنه تظاهرات در اعتراض به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد بود.

شهر جوانرود از استان کرمانشاه نیز دوشنبه شب در پی بازداشت «ماموستا سیف‌الله حسینی» شاهد تظاهرات و تجمع گسترده مردم مقابل ساختمان فرمانداری بود.

در شهرک اکباتان، جمعی از مردم در اعتراض به اعدام محسن شکاری در تهران و مجیدرضا رهنورد در مشهد، در محوطه این شهرک اقدام به روشن کردن آتش و برپایی تجمع اعتراضی کردند.

معترضان در اکباتان با سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، از جمله با شعار «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» به اعدام‌ها و سرکوب‌های حکومتی اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی اهالی جوانرود مقابل فرمانداری این شهر

شهرک چیتگر در غرب تهران نیز شامگاه دوشنبه بار دیگر شاهد تجمع اعتراضی مردمی بود که علیه جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای و همچنین سپاه پاسداران و بسیج شعار سر دادند.

معترضان در جریان این تجمع از جمله در اعتراض به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، شعار «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطه»، «خامنه‌ای سرکش، رییس کل داعش» و «نظام فاسد نمی‌خوایم، رهبر قاتل نمی‌خوایم» سر دادند.

معترضان شهرک چیتگر در بخش دیگری از تجمع دوشنبه شب خود در اعتراض به سرکوب گسترده اعتراضات سراسری و کشته شدن بیش از ۶۰ کودک زیر ۱۸ سال به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» و «خوب می‌دونیم کار کیه، سپاه و داعش یکیه» را فریاد زدند.

جمعی از مردم معترض نیز شامگاه دوشنبه در میدان هفت‌حوض نارمک در شرق تهران تظاهرات شبانه برپا کردند و به سر دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند.

معترضان در میدان هفت حوض در بخشی از شعارهای خود به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد اعتراض کرده و شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

مناطق مختلفی از شهر تهران نیز شامگاه دوشنبه شاهد سر دادن شعارهای شبانه از سوی معترضان بود و آنها از جمله شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» سر دادند.

برخی ویدیوها نیز نشان می‌دهد که شامگاه دوشبه جمعی از مردم معترض در منطقه حشمتیه تهران اقدام به سردادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

در تعداد دیگری شهرها نیز گروه‌هایی از مردم در واکنش به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد اقدام به سردادن شعارهای ضد حکومتی و برپایی اعتراضات پراکنده‌ کردند.

همچنین در برخی از شهر معترضان با شعارنویسی به این اعدام‌ها اعتراض کردند و از جمله در شهر اهواز تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که شامگاه معترضان بنری با نوشته «مردم بیدار شوید» را بر یکی از پل‌های عابر این شهر نصب کردند.

تظاهرات شبانه در چند منطقه مشهد برای اعتراض به اعدام مجیدرضا زهنورد

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی نیز شامگاه دوشنبه بیست و یکم آذر ماه شاهد تظاهرات خیابانی شماری از شهروندان در چند منطقه از این شهر برای اعتراض به اعدام مجیدرضا رهنورد بود.

مسیرهای منتهی به خانه و محل کار مجیدرضا رهنورد در محدوده میدان هفت تیر مشهد در ساعت‌های عصر دوشنبه پرازدحام و شلوغ بود و جمعی از معترضان در این منطقه با شعار «ایران شده فلسطین، مردم چرا نشستین» به تجمع و تظاهرات خیابانی پرداختند.

با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر مشهد، جمعی از مردم در مناطقی چون احمدآباد، ملک‌آباد و بلوار هاشمیه مشهد نیز به خیابان آمده و در اعتراض به اعدام مجیدرضا رهنورد شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال میده کشته سپاه، مرگ بر کل نظام» و «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» سر دادند.

در برخی مناطق مشهد معترضان دست به اقدامات نمادینی برای اعتراض زدند و از جمله بنابر تصاویر ویدیویی، دختری جوان در یکی از خیابان‌های این شهر به نشان اعتراض به اعدام مجیدرضا رهنورد به صورت نمادین طناب دار به گردن خود انداخت.

همزمان تصاویر و ویدیوهایی از حجله‌ها و دسته‌گل‌ها و نصب پرده نوشته‌های متعددی در اطراف منزل مادربزرگ مجیدرضا رهنورد منتشر شده است.

جمعی از مردم مشهد نیز عصر دوشنبه بر مزار مجیدرضا رهنورد در بهشت رضای مشهد تجمع کرده و با روشن کردن شمع، شعار «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» سر دادند.

تظاهرات شبانه در جوانرود در پی بازداشت یک روحانی اهل سنت

در شهر جوانرود از استان کرمانشاه شامگاه دوشنبه و در پی بازداشت سیف‌الله حسنی، روحانیان اهل سنت این شهر، جمعیت گسترده‌ای از مردم به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهایی خواهان آزادی فوری او شدند.

معترضان ابتدا تجمع بزرگی را در مقابل فرمانداری جوانرود شکل دادند و بر در ورودی فرمانداری شعار «مرگ بر خامنه‌ای» نوشتند و سپس به تظاهرات در مناطق مختلف این شهر پرداختند.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که از بلندگوهای مساجد جوانرود از مردم خواسته می‌شود که برای برگزاری تجمع در اعتراض به بازداشت «ماموستا سیف‌الله حسینی» به مقابل ساختمان فرمانداری مراجعه کنند که در نتیجه آن صدها تن در تجمع مقابل این ساختمان و همچنین مقابل اداره اطلاعات این شهر حضور یافتند.

دگزارش همچنین از آماده ‌باش نیروهای سپاه پاسداران در جوانرود خبر می‌دهد.

شبکه حقوق بشر کردستان افزود که از سرنوشت «ماموستا سیف‌الله حسینی»، روحانی شناخته شده و زندانی سیاسی سابق که روز دوشنبه به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد، اطلاعی در دست نیست.
رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *