ادامه ناآرامی‌ها در جوانرود؛ جست‌وجوی خانه‌ به خانه مردم

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۳

در جوانرود خودروهای امنیتی در شهر مستقر هستند و ماموران به جست‌وجوی خانه به خانه شهروندان می‌پردازند. سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق بار دیگر دستگیر شد. شکیلا منفرد در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

شبکه حقوق بشر کردستان خبر داده که از اولین ساعات روز سه‌شنبه ۱۳ دی نیروهای سپاه پاسداران در جوانرود در حال جست‌وجوی خانه به خانه و بازداشت معترضان هستند. بنا بر این گزارش، حدود ۵۰ خودروی این نیروها در خیابان سعدی جوانرود مستقر شده و در و پنجره برخی خانه‌ها نیز توسط آن‌ها شکسته شده است.

سایت خبری هه‌نگاو نیز نام و مشخصات چهار شهروند جوانرود را منتشر کرده که ربوده شده‌اند. به این ترتیب تعداد دستگیرشدگان این شهر در سه روز اخیر به ۱۲ نفر رسیده است.

شهر جوانرود در استان کرمانشاه از سه روز پیش هم‌زمان با مراسم چهلم چند تن از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر صحنه تظاهرات و درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی است.

مردم دیگر شهرهای کردنشین نیز در حمایت از جوانرود در روزهای اخیر دست به اعتراض زدند. از جمله در سنندج.

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد سازمان تبلیغات اسلامی در این شهر توسط معترضان به آتش کشیده می‌شود. گفته می‌شود این فیلم مربوط به دوشنبه شب ۱۲ دی ماه است.

در کرمانشاه نیز اعتراضات پراکنده در روزهای اخیر ادامه داشته است. یکی از اعتراضات فردی که چند روز است ادامه دارد مربوط به پزشک زنی است که مقابل سازمان نظام پزشکی کرمانشاه تحصن کرده و پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده: “ما همه آیدا هستیم، قاتل ما کجاست؟»

آیدا رستمی، پزشک جوانی که در تهران معترضان را در خانه درمان می‌کرد به طرز مشکوکی کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *