پارلمان اروپا با اکثریت آرا سپاه پاسداران را سازمان تروریستی اعلام کرد/ رای گیری اصلی فردا صورت میگیرد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۸
پس از درخواست بسیاری از نمایندگان کشورهای اروپایی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه، پارلمان اروپا سپاه پاسداران را با اکثریت آرا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.
این رای‌گیری با شرکت ششصد و سی و هشت نماینده صورت گرفته و سپاه پاسداران با ششصد رای موافق نمایندگان پارلمان در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت.
دیشب در پارلمان اروپا در استراسبورگ، بسیاری از سخنرانان با اشاره به کشتار معترضان و لزوم توقف اعدام معترضان از وضع تحریم‌های بیشتر و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی حمایت کرده بودند.
تحریم‌ سپاه و قرار دادن آن در لیست گرو‌ه‌های تروریستی با حمایت رئیس پارلمان اروپا تصویب شده است. بنا بر گزارش‌ها این تصمیم پارلمان اروپا در پی ارسال تسلیحات به روسیه برای جنگ اوکراین، سرکوب و اعدام معترضان و عدم احیای توافق برجام گرفته شده است.
پیشتر وزرای خارجه ایالات متحده آمریکا و بریتانیا با محکوم کردم اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی، بر فشار حداکثری و تحریم بیشتر جمهوری اسلامی تاکید کرده بودند.

پارلمان اروپا قصد دارد فردا (پنج‌شنبه ۲۹ دی) یک قطعنامه جدید علیه جمهوری اسلامی به رای بگذارد که در صورت تصویب، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *