علی بهرام‌پور، نویسنده، به هشت سال و چهار ماه حبس محکوم شد

By | ۱۴۰۱-۱۱-۱۶

خبرگزاری هرانا – علی بهرام پور، شهروند ساکن تهران توسط دادگاه های انقلاب و کیفری شهرستان قزوین مجموعا به هشت سال و چهار ماه حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مصادره تلفن همراه و سیم کارت به نفع دولت محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

علی بهرام پور، نویسنده و مترجم به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

این شهروند توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان قزوین از بابت اتهامات “اغوا و یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس، “توهین به رهبری” به دو سال حبس و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” به یک سال حبس محکوم شده است. وی همچنین در بخش دیگر پرونده خود توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو شهرستان قزوین از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به چهار ماه حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مصادره تلفن همراه و سیم کارت به نفع دولت محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در دادگاه انقلاب در تاریخ سوم دیماه و در دادگاه کیفری در تاریخ هفتم دیماه برگزار شده بود و حکم صادره طی روزهای اخیر به آقای بهرام پور ابلاغ شده است.

آقای بهرام پور، نویسنده و مترجم ساکن تهران در تاریخ ۱۲ آبان در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و پس ۷۸ روز با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *