وکیل توماج صالحی: روحیه و انرژی موکلم در زندان ستودنی و فوق‌العاده است

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۷

امیر رئیسیان از وکلای توماج صالحی، خواننده ترانه‌های اعتراضی، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن در توییتی گزارشی از وضعیت موکل خود ارائه کرده است.

امیر رئیسیان در این توئیت نوشت: «وقت رسیدگی دادگاه هنوز تعیین نشده، پرونده کاملا خوانده شده و آماده برگزاری دادگاه هستیم. در این مدت، توماج ملاقات هفتگی با پدرش داشته و نیز دو ملاقات کوتاه با وکیل.»

این وکیل دادگستری اضافه کرده است: «امروز اما ملاقات مفصلی با ایشان داشتم. خوشبختانه روحیه و انرژی ستودنی و فوق‌العاده‌ای دارد.»

توماج صالحی روز هشتم آبان در میانه اعتراضات سراسری در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد. او که اهل شاهین‌شهر اصفهان است در روزهای پیش از دستگیری، محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.

از جمله اتهامات این خواننده معترض «محاربه و افساد فی‌الارض» اعلام شده است؛ اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی ممکن است حکم اعدام به‌‌دنبال داشته باشد.

بر اساس یک روال غیرقانونی، قوه قضاییه جمهوری اسلامی وکالت وکلای انتخابی شماری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری به‌ویژه کسانی را که در معرض خطر اعدام هستند نپذیرفته و امکان دسترسی به پرونده و ملاقات به موکلان را به آن‌ها نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *