بیانیه پنج زندانی سیاسی زن آزاد شده: این آزادی‌ها نتیجه «خیزش اعتراضی» ایرانیان است

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۷

پنج زندانی سیاسی زن آزادشده با انتشار بیانیه‌ای مشترک، موج آزادی‌های اخیر زندانیان سیاسی را «از نتایج خیزش اعتراضی مردم آزادی‌خواه و شجاع از جمله زنان و جوانان» دانستند.

به دنبال اعلام «عفو رهبری» تعدادی از زندانیان سیاسی در روزهای گذشته از زندان آزاد شده‌اند. اما مدافعان حقوق بشر با اشاره به شرایط «سختگیرانه» برخورداری از این «عفو» عنوان کرده‌اند شمار زیادی از زندانیان را در بر نمی‌گیرد.

عالیه مطلب‌زاده، رها عسگری‌زاده، نوشین جعفری، ملیحه جعفری، و هستی امیری در بیانیه مشترک خود با اشاره به الهام‌بخشی «قیام زن زندگی آزادی» گفته‌اند: «ما از زمانی که آزاد شده‌ایم چشم به راه رهایی بقیه همبندی‌هایمان هستیم.»

آنها با اشاره به سپیده کاشانی و نیلوفر بیانی افزوده‌اند این دو «طی این سال‌ها با زندان و شکنجه صرفا تاوان عشق و پاسداری خود از طبیعت این مرز و بوم را پرداخت کرده‌اند.»

به گفته آنها، گستردگی اجتماعی پایگاه زندانیان که از جمله فعالان زنان، کارگران، روزنامه‌نگاران، وکلا، اقوام، و اقلیت‌های مذهبی را در بر می‌گیرد، «وسعت حیرت‌انگیز» برخورد جمهوری اسلامی با طبقات و اقشار مردم ایران را نشان می‌دهد.

نرگس محمدی، ناهید تقوی، مریم حاج‌حسینی، فاطمه مثنی، زهرا زهتابچی، سپیده قلیان، مهوش شهریاری، فریبا کمال‌آبادی، بهاره هدایت، فائزه هاشمی، گلرخ ایرایی، ثمین احسانی، اکرم نصیریان، نسرین جوادی، معصومه نساجی، ملیحه نظری، سارا احمدی، مریم اکبری‌منفرد، زینب جلالیان، و سها مرتضایی اسامی زندانیان زنی هستند که در این بیانیه از آنها یاد شده است.

این پنج فعال زن در پایان بیانیه خود ابراز امیدواری کرده‌اند با تداوم حمایت‌های مردم و فشار جامعه جهانی، به‌زودی تمامی زندانیان سیاسی در ایران آزاد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *