فاطمه سپهری به ۱۸ سال زندان محکوم شد

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۳
فاطمه سپهری، فعال سیاسی و از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» توسط دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۸ سال زندان محکوم شد.
به گزارش صدای آمریکا، روز سه‌شنبه دوم اسفند اصغر سپهری برادر خانم سپهری با اعلام محکومیت ۱۸ سال زندان برای او در توییتی نوشت، ۱۰ سال از این حکم «برای تبلیغ علیه نظام، پنج سال برای همکاری با دول متخاصم، دو سال برای توهین به خمینی و خامنه‌ای، و یک سال برای یک اتهام دیگر» صادر شده است.
این حکم توسط «شعبه یک دادگاه انقلاب» به ریاست «قاضی منصوری» صادر کرده است. و ظاهرا فرصت فرجام خواهی در دادگاه تجدیدنظر را دارد. اما پیش از این خانم سپهری گفته بود حاضر نیست برای بخشش از خامنه‌ای درخواستی کند.
به گفته اصغر سپهری، خانم سپهری این خبر را از طریق تلفن زندان به خانواده اطلاع داده و مقامات «تلفن را قطع کرده‌اند.»
خانم سپهری ۳۰ شهریور در آغاز موج جدید اعتراضات ایران بازداشت شد.
پیش از این شعبه ۱۴۲ به ریاست «قاضی عرب» حکم «یک سال زندان و ۲۰ میلیون تومان جریمه به اتهام نشر اکاذیب» برای خانم سپهری صادر کرده بود.
پیشتر، فاطمه سپهری که از ماه مهر در زندان مشهد نگهداری می‌شود، در دفاعیه‌ای از خود، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی نوشته است: «عملکرد ظالمانه شما از قبیل اختلاس، تجاوز، حیف و میل بیت‌المال، سوءمدیریت متعدد، جنگ‌افروزی و ناآرامی و هزاران جنایت دیگر در ۴۴ سال گذشته همه ما را به ستوه آورده‌ است.»
خانم سپهری که از مخالفان جمهوری اسلامی و امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» برای استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی است، پیش از بازداشت به صدای آمریکا گفته بود: «مردم جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند و این بار کار را تمام خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *