ابوالقاسم طالبی به اعمال خشونت و رساندن آزار جنسی به زنان بازیگر متهم شد

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۴

ابوالقاسم طالبی، کارگردان حکومتی، از سوی دست‌کم سه نفر از جمله بهارک صالح‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون، به آزارگری و خشونت جنسی علیه زنان متهم شد.

صالح‌نیا با انتشار چند ویدیو در حساب توییتری «جنبش من هم در ایران»، نوشت: «من خشمگین هستم، اول از خودم که همان وقت از ترس نشنیده شدن سکوت کردم و سپردم به زمان … ولی حالا که دنیای ما زنان ایران تکانِ عظیمی خورده، وقتِ فریاد و حق‌خواهی‌ست نه سکوت، تا آن‌ها که نمی‌دانند بفهمند که مفهوم انقلابِ زن زندگی آزادی در واقع چه چیزی است».

این حساب توییتری که روایت قربانیان تعرض و آزار جنسی در ایران را پوشش می‌دهد، دست‌کم روایت سه زن از زنانی را منتشر کرده است که می‌گویند طالبی آنان را مورد آزار قرار داده است.

در یکی از این روایت‌ها آمده است: «گفت: بلد نیستی‌ کسی رو تحریک کنی یا نمی‌دونی تحریک کردن چیه؟ فکر کردم گفتی دانشجوی بازیگری هستی؟ گفتم: بله هستم، ولی نمی‌تونم. گفت: پس بی‌خود کردی اومدی تست بدی وقت من رو گرفتی.»

ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم‌های حکومتی مانند «قلاده‌های طلا»، در بهمن‌ماه در یک برنامه تلویزیونی درباره زنان سینماگرِ حامی اعتراضات مردمی اظهارات توهین‌آمیزی کرد که واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت.

او گفت: «بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن را تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند و تا سنشان از ۵۰ سال می‌رود بالا، روسریشان را بر می‌دارند و فحش به جمهوری اسلامی می‌دهند.»

پیشتر مریم بوبانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در واکنش به سخنان ابوالقاسم طالبی نوشت: «یائسگی یک اتفاق فیزیولوژیک است؛ نه نقص و عیب. نقص، بوی تعفن مغزهای پوسیده و پر‌بلاهت شماست.»

اما ابوالقاسم طالبی در واکنش به اعتراض‌ها در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «از شش رسانه و چهار نفر از افرادی که در فضای مجازی مطالب بی‌شرمانه‌ای گفتند و نوشتند، شکایت می‌کنم.»

اظهارات طالبی علیه زنان سینماگر ایرانی در حالی است که جمهوری اسلامی در جریان خیزش سراسری، هنرمندان حامی خیزش را بازداشت، زندانی و احضار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *