حامد اسماعیلیون در تظاهرات رم: با کمک یا بدون کمک کشورهای دموکراتیک دیکتاتور را ساقط خواهیم کرد

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۴

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز اوکراین در سخنانی در تجمع ایرانیان در شهر رم بار دیگر تاکید کرد که تعیین نوع حکومت آینده ایران را باید به پس از سرنگونی سپرد.

او توصیه‌هایی را نیز مطرح کرد از جمله اینکه “جامعه روشنفکری ایران را تحقیر نکنیم… احزاب را تقویت کنیم. فعالین سیاسی را ترغیب کنیم تا حزب تشکیل دهند و جریان‌های سیاسی اصلی را بسازند”.

اسماعیلیون همچنین تاکید کرد که باید بر خواسته‌ها پافشاری کرد. او گفت: «اگر بلافاصله بعد از یک تظاهرات بزرگ، سپاه را در فهرست گروه های تروریستی نگذاشتند، اصرار کنید، بر این درها بکوبید. بالاخره این درها گشوده می‌شوند.»

او همچنین بار دیگر خواهان اخراج سفرای جمهوری اسلامی از کشورهای غربی شد. حامد اسماعیلیون در پایان سخنانش گفت: «به همه دنیا بگویید ما با کمک یا بدون کمک کشورهای دموکراتیک ما دیکتاتور را ساقط خواهیم کرد. هرگز شک نکنید که ایران به آزادی خواهد رسید و عدالت اجرا خواهد شد.»

“همه‌مان به اعدام محکوم هستیم”

مسیح علی‌نژاد فعال سیاسی دیگر سخنران تجمع شهر رم بود. او در سخنانی کوتاه و باصدایی گرفته گفت: «همه ما به جرم کرد بودن، بلوچ بودن، بهایی بودن، یهودی بودن، به جرم زن بودن، همجنسگرا بودن، انسان بودن، همه مان زیر سایه جمهوری اسلامی به اعدام محکوم هستیم. هنوز حکم اعدام ما امضا نشده است. ما اگر با هم نباشیم، یکی یکی کشته می‌شویم.»

او بر اتحاد نیروهای دموکراسی‌خواه تاکید کرد و گفت: «آنها از عدم اتحاد ما سوء استفاده کردند. ما باید متحد شویم. همه کسانی که دل در گرو ایران دارند، دشمن مشترک‌شان یک نفر است: خامنه‌ای.»

در روزهای قبل ایرانیان تجمعات گسترده‌ای در شهر مونیخ و بروکسل نیز برگزار کردند و حامد اسماعیلیون و مسیح علی‌نژاد نیز در این تجمعات شرکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *