سکه از ۳۰ میلیون تومان گذشت دلار از ۵۲ هزار تومان 

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۴

سیر صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و دلار همچنان ادامه دارد و رسانه‌های ایران گزارش دادند که قیمت «سکه امامی» امروز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ برای نخستین بار از رقم ۳۰ میلیون تومان عبور کرد و قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز از ۵۱ هزار تومان گذشت.

بعضی از رسانه‌ها از جمله «هم‌میهن» می‌گویند قیمت دلار از ۵۲ هزار تومان نیز عبور کرده و رکورد جدیدی را دربرابر ارزش ریال برجا گذاشته است.

به گزارش «انتخاب»، اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت سکه امامی را تا حدود ساعت ۱۲ و نیم ظهر ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گزارش کرده است.

بر این اساس، قیمت سکه طرح قدیم ۲۸ میلیون ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۶ میلیون، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار و سکه گرمی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

درحالی که دلار در بازار آزاد ایران از ۵۲ هزار تومان گذشته رسانه‌های ایران خبر دادند که بیش از ۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار «دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه صبح شنبه در خصوص نوسانات ارزی اخیر» شدند.

هنوز خبری از حضور ابراهیم رئیسی برای رفتن به مجلس در روز شنبه ششم اسفندماه منتشر نشده اما رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایلنا، از قول عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نوشته‌اند مجلس پیش از آغاز بررسی بودجه است، به بررسی تحولات بازار ارز می‌پردازد و سپس بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

درباره دعوت از رئیس جمهور نیز به عنوان «طرح سوال از رئیس جمهور» مطرح نشده است تا آقای رئیسی موظف به پاسخگویی باشد.

روز گذشته قرار بود مجلس شواری اسلامی با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی برگزار شود اما یکی از نمایندگان مجلس خبر داد که در جلسه امروز «آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نمی‌توانست در مجلس حضور پیدا کند، همچنین مادر همسر آقای فرزین رئیس بانک مرکزی فوت کرده و ایشان هم امکان حضور در جلسه را نداشت».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *