شوک دلار۶۰هزار تومانی؛ داریم سقوط می کنیم کمربندهارو ببندین!

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۷

در ادامه افزایش ساعتی قیمت دلار در ایران، روز یکشنبه قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد به مرز ۶۰هزار تومان رسید. هم‌زمان گزارش‌ها حاکی است که در پی سقوط شدید ارزش پول ملی، خروج پول سپرده‌گذاران از بانک‌ها چنان شدت گرفته که فقط در استان اردبیل ۶ هزار میلیارد تومان در دو هفته از بانک‌ها خارج شده است.

صراط‌ نیوز که یک سایت خبری وابسته به نهادهای امنیتی است، در واکنشی غیرمنتظره نوشته است: قطار پیشرفت دولت در حال سقوط به تهِ دره است و از مخاطبان خود خواسته کمربندها را محکم ببندند.

این منبع حکومتی نوشته: مشخص نیست دولت رئیسی چه نقشهٔ راهی دارد جز سقوط کشور و مردم به تهِ دره!

همزمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برخی شهرها در اعتراض به وضعیت فاجعه بار معیشتی خود در مقابل سازمان تأمین اجتماعی دست به تجمع و راهپیمایی زدند. آنها شعار می‌دهند رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو؟

این در حالیست که گزارش‌ها حاکی است که معترضان در برخی مناطق پایتخت در ادامه اعتراضات ضد حکومتی به افزایش قیمت دلار واکنش نشان دادند. برخی از معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود: «یک دلار برابر است با ۵۶ هزار تومان» به سکوت «قشر خاکستری» نسبت به افزایش ساعتی قیمت دلار و دیگر ارزها اعتراض کردند.

در همین حال در پی وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی، موج جدیدی از تجمع‌های اعتراضی و اعتصاب‌های صنفی به راه افتاده که از جمله شامل کارگران ذوب‌آهن اصفهان و نانوایان معترض تهرانی است.

گروهی از نانوایان تهران روز یکشنبه برای دومین بار در هفته‌های اخیر در اعتراض به مشکلات معیشتی خود مقابل ساختمان اتحادیه این صنف تجمع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *