فراخوان فرهنگیان برای برگزاری تجمع 

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۵

“شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان” فراخوانی را برای تجمع در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند منتشر کرده است. این تجمع برای خواست‌های صنفی معلمان و نیز اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

شورای صنفی فرهنگیان از مسئولان خواسته تا برای رسیدگی به موضوع مسمومیت‌ها به “هیاتی از فعالان مدنی، صنفی و سیاسی مستقل به همراه جمعی از پزشکان و اساتید متخصص و وکلای حقوق‌بشری” اجازه داده شود تا در این باره تحقیقی گسترده و همه‌جانبه صورت دهند.

این شورا در بیانیه خود نوشته است: «آنچه امروز در ایران با عنوان مسمومیت دانش‌آموزان شاهد آن هستیم بخش دیگری از ناکارآمدی و این بار در حوزه‌ امنیتی و مراقبت‌های اجتماعی است، و این در حالی‌ست که سال‌هاست ساختار سیاسی حاکم، به بهانه‌ وجود امنیت بر سایر معضلات موجود سرپوش گذاشته است.»

در این بیانیه با اشاره به گستردگی این مسمومیت‌ها و اینکه تا کنون هیچ “اقدام موثری” از سوی حاکمیت صورت نگرفته است، هشدار داده شده که “اگر فرهنگیان و اقشار مختلف اجتماعی در مقابل این تهاجم سیستماتیک به ساحت آموزش مقاومت نکنند، یقینا شاهد اعمال به مراتب خشونت‌بارتری در سطح جامعه خواهیم بود”.

این تجمع قرار است در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی و در شهرستان‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *