طرح گروهی از وکلای ایرانی در فرانسه برای شکایت از فرمانده سپاه پاسداران حسین سلامی

By | ۱۴۰۲-۰۱-۰۸

گروهی از حقوق‌دان‌های ایرانی-فرانسوی دادخواستی برای شکایت از حسین سلامی تهیه می‌کنند. پایگاه خبری “رویداد ۲۴” با شرط عدم انتقاد رفع فیلتر شد. مسافران نوروزی در مسجد مکی با مولوی عبدالحمید دیدار کردند.

بر اساس گزارشی که روزنامه لوموند چاپ فرانسه به زبان انگلیسی منتشر کرده، گروهی از وکلا در فرانسه در حال تهیه دادخواستی علیه فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هستند.

لوموند گزارش داده که به ابتکار شیرین اردکانی، وکیل ایرانی−فرانسوی، یک کارگروه حقوقی برای تهیه این دادخواست تشکیل شده است.

این گروه متشکل از ۱۵ حقوقدان، وکیل و مترجم است که در حال تهیه و تسلیم دادخواستی به دادستانی پاریس علیه حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، هستند تا او را “به دلیل تهدید به مرگ جامعه ایرانی دموکراسی‌خواه در تبعید پاسخگو کنند”.

گفته می‌شود تاکنون این طرح حمایت ۱۰۰ نماینده پارلمان فرانسه را جلب کرده است.

اردکانی در گفت‌وگویی به لوموند گفته، انگیزه‌اش از تشکیل این گروه حمایت از  معترضانیاست که در ایران بهای بسیار سنگینی را برای مخالفت با جمهوری اسلامی می‌پردازند.

این وکیل ایرانی قرار است چند روز دیگر در جلسه‌ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره “سرکوب بی‌رحمانه” معترضان در ایران سخنرانی کند.

پیشنهاد تشکیل کمیته‌های ضدآپارتاید جنسیتی از سوی علینژاد

مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و از چهره‌های سرشناس مخالف حکومت جمهوری اسلامی در نشستی به نام  “همبستگی، پلی به سوی آزادی‌” که در شهر تورنتو در کانادا برگزار شد، تشکیل کمیته‌های ضد آپارتاید جنسیتی در سراسر جهان را یک ضرورت برشمرد.

این فعال مدنی و حقوق بشری سرشناس،  ایرانیان خارج از کشورررا سرما‌یه‌هایی برای انتقال صدای مردم معترض به رهبران کشورها خواند و پیشنهاد کرد که آنها در کشورهای ازاد “کمیته‌های ضد آپارتاید جنسیتی به منظور مقابله با جمهوری اسلامی تشکیل دهند”.

علینژاد ابراز امیدواری کرد، کمیته‌های ضد آپارتاید جنسیتی ابزاری شود تا “انقلاب مردمی در ایران را پیش ببرد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *