وزارت بهداشت ایران از جان باختن «۲۲ مبتلا به کرونا» در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۴

در حالی که گزارش‌ها حاکی از افزایش دوباره شیوع کرونا در ایران است، وزارت بهداشت از جان باختن ۲۲ مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در این مدت، ۲۲ نفر از مبتلایان به کرونا که ابتلای آنان به کرونا از سوی وزارت بهداشت تایید شده است، جان خود را از دست دادند.

با این آمار رسمی جدید، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران، از زمان آغاز شیوع این ویروس در جهان، به ۱۴۵ هزار و ۳۹۱ رسیده است.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت ایران، آمار رسمی و روزانه موارد ابتلا به کرونا در کشور به ۶۳۴ مورد مبتلا رسیده که از این میان ۴۴۰ مبتلا در بیمارستان‌ها بستری شدند.

علاوه بر بخش‌های عادی، ۷۲۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته وزارت بهداشت ایران، در حال حاضر ۱۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۳۳ شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

برخی فعالان پیشتر آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ایران درباره شیوع کرونا را غیرقابل اطمینان دانسته‌ و به ویژه آمار واقعی کشته‌شدگان کرونا را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام کرده بودند.

همچنین پس از اعلام ممنوعیت واردات واکسن‌های غربی از سوی رهبر جمهوری اسلامی، انتقادهای بسیاری علیه مدیریت بحران کرونا در ایران به وجود آمد و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برخی از فعالان منتقد در این زمینه را بازداشت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *