مرتضی محمودوند ,نمایندۀ خرم‌آباد : غلط می‌کنید به بهانۀ حجاب به جان مردم و بچه‌ها می‌افتید

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۵

در حالی که محمدباقر قالیباف از “حجاب و عفاف” به عنوان “دغدغۀ جدّی مردم متدّین ایران” یاد کرد، مرتضی محمودوند، نمایندۀ خرم‌آباد، مشکل اصلی مردم ایران را “اقتصاد و معیشت” و “فقر کمرشکن” خواند و کسانی را که به گفتۀ او با زنان و کودکان در ملاء عام با زور و خشونت برخورد می‌کنند “سربازان دشمن”، “براندازان جمهوری اسلامی” یا “افراد نادان” نامید و خواستار برخورد جدّی با آنان شد.

با این حال، رئیس مجلس اسلامی، سردار پاسدار محمدباقر قالیباف، گفت : “در اولویت بودن اقتصاد، به این معنا نیست که نسبت به حجاب بی‌عمل باشیم”، هر چند خود قالیباف شیوۀ پیشین گشت ارشاد را در برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری “بی نتیجه” و “پرهزینه” خواند. او بی آنکه توضیح بدهد بر به کارگیری “شیوه‌های درست” برای تحمیل حجاب اسلامی تأکید کرد و گفت : “پیگیری مسئلۀ حجاب و عفاف هیچ منافاتی با اولویت داشتن مسائل اقتصادی ندارد.”

در اظهاراتی جداگانه، مرتضی محمودوند، نمایندۀ خرم‌آباد گفت : “مشکل کشور و مردم… معیشت و اقتصاد است. خیلی‌ها نمی‌خواهند باور  کنند که فقر اقتصادی به حدی سنگین و کمرشکن است که هیچکس نمی‌تواند تاب بیاورد” و “اگر بخواهیم اعتراضات را قهری و تحکمی جواب دهیم بدون شک نتیجۀ عکس خواهیم گرفت.”

مرتضی محمودوند تلویحاً کسانی را که به بهانۀ مقابله با “هنجارشکنی” در زمینۀ حجاب به خشونت با زنان روی می‌آورند “سرباز دشمن” نامید و خطاب به آنان گفت : “غلط می‌کنی به نام جمهوری اسلامی به جان بچه های مردم می‌افتی. دشمن جمهوری اسلامی خود تو هستی. غلط می کنید به جان مردم می افتید.”

نمایندۀ خرم آباد در ادامه تأکید کرد : “کسی که این کار را می‌کند ناخواسته در حال براندازی جمهوری اسلامی است.” او سپس از این افراد به عنوان “یک جریان نفوذی” و “سربازان دشمن” و در بهترین حالت به عنوان “افراد نادان” یاد نمود و گفت : “باید به جد با افراد نادان که هزینه برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کنند، برخورد شود.”
رادیو فرانسه
ناصر اعتمادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *