هشدار نسبت به پیامد بازداشت پدر ۷۰ ساله جواد حیدری

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۹

خواهر جواد حیدری معترض کشته شده، نسبت به وضعیت جسمی پدر هفتاد ساله خود که از سه روز پیش بازداشت شده، هشدار داد و همزمان تاکید کرد که با وجود بازداشت پدر و برادرش، همچنان دادخواه خون برادرشان خواهند بود.

فاطمه حیدری در توییتی نوشت: «پدر ۷۰ ساله‌ام را که فشار خون و قند خون دارد به انفرادی بردند. همچنین برادرم روح‌الله هم در انفرادی است. حتی تصور شرایط پدر و برادرم آتش به جانم می‌کشد اما هزار بار گفتیم باز هم می‌گوییم ما پای خون برادرم جواد ایستاده‌ایم و کوتاه نمی‌آییم.»

او شامگاه جمعه در توییتی دیگر با اشاره به اینکه «از زندان تماس گرفت‌اند که برای پدرتان قرص فشار بیاورید»، هشدار داد که حال پدرش خوب نیست و پدرش را با وجود «مریضی و فشار خون» بازداشت کرده‌اند.

جواد حیدری، ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ تظاهرات شهر قزوین با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد و در ماه‌های گذشته فشارهای متعددی بر خانواده او وارد شده است. ابتدا خواهرش، فاطمه حیدری از شغل خود به عنوان «کارشناس ارزیابی و عملکرد» سازمان نقشه‌برداری کشور، اخراج شد.

سپس روح‌الله حیدری، برادر جواد حیدری، در چهاردهم فروردین بازداشت شد و دو روز بعد در شانزدهم فروردین نیز پدر ۷۰ ساله این معترض کشته شده را بازداشت کرده و به گفته خانم حیدری به «سلول انفرادی» منتقل کرده‌اند.

فاطمه حیدری درباره دلیل بازداشت پدر و برادرش در توییتی نوشت: «صمد حکمیان، بازپرس شعبه پنج دادسرای قزوین، پس از بازداشت خانواده‌ام به پدرم گفته یا سنگ را بردار یا می‌اندازمت زندان.»

طرح سنگ مزار جواد حیدری پرنده‌ای را به تصویر کشیده که با گلوله شلیک شده از یک سلاح جنگی هدف قرار گرفته شده است.

در تهران نیز یک روز پس از تجمع اعتراضی چهارشنبه شب، شانزدهم فروردین، در شهر زیبا که به مناسبت تولد حمیدرضا روحی، برگزار شد، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی «علی روحی» پدر این معترض کشته شده را بازداشت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *