محمود صادقی: پلیس می‌خواهد برای مردم در کوچه و خیابان پرونده‌سازی کند 

By | ۱۴۰۲-۰۱-۲۱

یک نماینده سابق مجلس در واکنش به تهدیدات اخیر فرمانده نیروی انتظامی علیه مخالفان حجاب اجباری، به تجربه ناکام این نیرو در شناسایی سارقان منزل خود اشاره کرد و گفت که پلیس حالا می‌خواهد برای مردم کوچه و خیابان پرونده‌سازی کند.

محمود صادقی روز یکشنبه در توییتی نوشت: «بیش از دو سال است فیلم کامل سرقت از آپارتمان را که چهره دزدها از چند زاویه بوضوح قابل شناسایی است گرفته‌اند هنوز خبری از شناسایی آن‌ها به مال‌باخته نداده‌اند. حالا می‌خواهند با تجهیزات هوشمند! برای مردم در کوچه و خیابان پرونده‌سازی کنند».

اشاره این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به اظهارات احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، است که تهدید کرده از روز ۲۶ فروردین زنان و دخترانی که در «معابر عمومی، خودرو یا اماکن تجاری» حجاب اجباری را رعایت نکنند، «با اسناد و مدارک به محاکم قضایی معرفی می‌شوند».

رادان روز ۱۹ فروردین ادعا کرد که نیروهای تحت فرمان او با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته اقدام به شناسایی افرادی خواهند کرد که به گفته او، در معابر عمومی حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند.

این اظهارات فرمانده کل نیروی انتظامی اعتراضات فراوانی را در پی داشت؛ از جمله مرتضی حسینی، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی، تهدید جدید احمدرضا رادان را «دام دشمنان» خوانده بود.

از آغاز اعتراضات اخیر ایران که متأثر از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد است، شمار قابل توجهی از زنان و دختران بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی حضور پیدا می‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *