کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، سه ماه پس از آزادی بار دیگر بازداشت شد 

By | ۱۴۰۲-۰۲-۰۱

شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین از بازداشت دوباره کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، خبر داد.

این شبکه در زیرنویس برنامه خبری خود آقای صمیمی را «عنصر مرتبط» با سازمان مجاهدین خلق معرفی کرده و مدعی شده است که او به اتهام «ارتباط دوباره با گروهک‌های ضد انقلاب خارج از کشور» بازداشت شده است.

هنوز معلوم نیست چه نهادی این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی را بازداشت کرده است.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، در توئیتی نوشته که فرزند آقای صمیمی از بازداشت پدرش بی‌اطلاع بوده است.

او با بیان این‌که «از طریق زیرنویس شبکه خبر» از بازداشت این روزنامه‌نگار مطلع شده است، نوشت: «بسیار شوکه‌کننده بود. با فرزند ایشان تماس گرفتم که اطلاعی نداشتند و از من خبر بازداشت را شنیدند».

آقای نیلی تصریح کرد: «با توجه به اطلاع‌رسانی غیرمعمول در مورد نحوه بازداشت ایشان و عدم تماس با خانواده تاکنون نگران وضعیت سلامت ایشان هستیم».

کیوان صمیمی ۷۴ ساله که از او به‌عنوان مسن‌ترین روزنامه‌نگار زندانی یاد می‌شود، مدیرمسئول مجله «نامه» است. او ششم بهمن پارسال، دو ماه پس از آغاز حبس خود برای گذراندن محکومیت دو ساله‌اش، از زندان آزاد شده بود.

این فعال سیاسی پس از آزادی از زندان، از بیانیه میرحسین موسوی برای «برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم» در ایران و «تدوین قانون اساسی جدید» حمایت کرده بود.

آقای صمیمی همچنین در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» چاپ تهران گفته بود که «انحرافات» در جمهوری اسلامی، یک روز پس از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *