روزنامه کیهان: حسن روحانی وصله‌ای ناجور بود که هیچ جریانی آن را گردن نگرفت

By | ۱۴۰۲-۰۲-۲۵

در ادامه حملات به حسن روحانی، رییس‌جمهوری سابق ایران، روزنامه کیهان در تازه‌ترین واکنش خود به این موضوع، از درخواست رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه مبنی بر محاکمه روحانی استقبال کرد و نوشت که رییس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی «وصله‌ای ناجور» بوده «که هیچ جریانی آن‌ها را گردن نگرفت».

این روزنامه به مدیرمسوولی حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت نوشت: «روحانی با شعار “دولت تدبیر و امید” در ابتدا حامیانی نمایشی برای دست‌یابی به پیروزی در کارزار انتخابات داشت اما بعدها، حتی کارناوال حمایتی جریان موسوم به اصلاحات به‌عنوان گردن‌گیرترین جریان حمایت‌گر دولت یازدهم و دوازدهم، در میانه راه مسیرشان را تغییر دادند و کار را به جایی رساندند که دولت منسوب به روحانی تبدیل شد به وصله‌ای ناجور که هیچ جریانی آن‌ها را گردن نگرفت و بسیاری از موافقان ابتدایی، در مقابل این دولت قرار گرفتند.»

این موضع روزنامه کیهان در قبال روحانی در حالی است که پیش از او محمود احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهوری محبوب علی خامنه‌ای برای دو دوره و در دوره دوم پس از انتخاباتی جنجال‌برانگیز بر کرسی ریاست جمهوری نشست اما نه تنها رهبر جمهوری اسلامی که حامیانش هم مسوولیت حمایت از احمدی‌نژاد را که به مهره‌ای منتقد تبدیل شد، نمی‌پذیرند.

از سوی دیگر نپذیرفتن مسوولیت اقدام و عمل به بخشی از هویت و دی‌ان‌ای جمهوری اسلامی تبدیل شده و مقامات از راس هرم تا کف آن، مسوولیت گفتار و کردار خود را نمی‌پذیرند.

روزنامه کیهان اما در ادامه مطلب خود نوشت: «با این حال این جریان که بانیان کارنامه سیاه و فاجعه‌بار هشت سال دولت روحانی هستند و دستاوردهایی همچون رکوردشکنی در رشد منفی اقتصادی، رکوردشکنی در گرانی مسکن، خودرو و قیمت ارز، رکوردشکنی در کمترین رفاه دلاری کشور، رکوردشکنی در افزایش شاخص فلاکت و … را برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته‌اند، طبیعی است که از طرح موضوع محاکمه مدیران دولت قبل نگران و عصبی شوند.»

جمعه گذشته و چند روز پس از اظهارات حسن رحیم‌پور ازغدی، از نظریه‌پردازان اصولگرای جمهوری اسلامی درباره «جاسوس» بودن حسن روحانی و اطرافیانش، حسین طائب، رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار محاکمه روحانی شد و گفت که محاکمه رییس‌جمهوری سابق ایران دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

طائب که اکنون مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران است، در دانشگاه خوارزمی با ذکر این موضوع گفت: «اما آیا الان اولویت ما محاکمه قبلی‌ها است؟ [یا باید] جامعه را به سمت حل مسایل ببریم و پیشرفت کشور را دنبال کنیم یا حتی موضوع اقتصاد و پیشرفت را تبدیل به دعوای سیاسی کنیم؟»

او همچنین خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: «در شرایطی که دشمن به دنبال براندازی است، شما دانشجویان باید شرایط را آرام کنید. اعتراض با اغتشاش و براندازی فرق دارد. هیچ کسی در کشور خود اجازه براندازی نمی‌دهد. همین الان کارگران نفت در حال اعتراض هستند، کسی هم با آن‌ها برخورد نمی‌کند. ما در برخورد با نفوذی‌های حاکمیت هیچ کوتاهی‌ای نکردیم.»

پس از این اظهارات، حسن روحانی در نامه‌ای به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، خواستار پیگرد قضایی در مورد این اظهارات شد.

در روزهای اخیر حملات رسانه‌های حکومتی به محمد خاتمی و علی لاریجانی نیز افزایش یافته است.

روزنامه کیهان پیش از این هم در یادداشتی بدون امضا به اظهارات اخیر محمد خاتمی مبنی بر «منحرف شدن انقلاب» واکنش نشان داد و نوشت: «انقلاب منحرف نشده، مدعیان اصلاحات هستند که پادوی آمریکا و سرمایه اسرائیل شده‌اند.»

این دعواهای رسانه‌‌ای و نزاع‌های شکل گرفته میان باندها و جناح‌های درگیر در قدرت در جمهوری اسلامی قبل از انتخابات پیش روی مجلس در حالی است که با شکل گرفتن جنبش «زن، زندگی، آزادی»، شهروندان در ایران بیش از گذشته از نظام حاکم عبور کرده‌اند و خواهان سرگون شدن کلیت آن هستند.

ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *