دست نوشته سه محکوم پرونده خانه اصفهان: نگذارید ما را بکشند

By | ۱۴۰۲-۰۲-۲۷

خانواده‌های سه معترض محکوم به اعدام اعلام کرده‌اند که امشب چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۰ مقابل زندان اصفهان تجمع می‌کنند. دست‌نوشته این سه زندانی با عنوان “نذارید ما را بکشند” در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسان شده است.

خانواده‌های مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی سه معترضی که درپرونده “خانه اصفهان” به اعدام محکوم شده‌اند اعلام کرده‌اند که چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۰ شب مقابل زندان دستگرد اصفهان تجمع می‌کنند. این خانواده‌ها از مردم خواسته‌اند که آنها را تنها نگذارند و به این تجمع بپیوندند.

دست‌نوشته‌ای منتسب به این سه زندانی در فضای مجازی منتشر شده که در آن نوشته‌اند: «از همشهریان و هموطنان عزیز تقاضا داریم نذارید ما را بکشند. ما به یاری شما نیاز داریم.»

این دست‌نوشته تاریخ ۲۷ اردیبهشت را دارد و زیر آن پس از اسم سه زندانی آمده است: “بچه‌های ایران”.

پدر صالح میرهاشمی نیز عکسی از خود منتشر کرده که در آن یک برگه در دست دارد که روی آن نوشته شده: «پسرم بیگناهه، اسلحه نداشته.»

مادر صالح میرهاشمی نیز گفته جلوی زندان خودسوزی می‌‌کند تا دنیا بفهمد پسرش بیگناه است.

فیلمی هم از مادر سعید یعقوبی منتشر شده که از مردم می‌خواهد از آنها حمایت کنند. این مادر می‌گوید به آنها ملاقات آخر داده‌اند.

یک منبع موثق نزدیک به خانواده‌های صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، سه زندانی پرونده ”خانه اصفهان”، به دویچه وله فارسی گفت، صبح ۲۷ اردیبهشت‌ در تماس‌های تلفنی و تقریبا همزمان به خانواده‌های این سه زندانی اطلاع داده شد که می‌توانند برای ملاقات حضوری با این زندانیان محکوم به اعدام به زندان مراجعه کنند.

این دومین بار طی هفته جاری است که به خانواده‌های سه زندانی ملاقات حضوری داده می‌شود و این نگرانی شدید خانواده‌ها را برای اجرای احتمالی حکم اعدام در صبح پنج‌شنبه ۲۸ برانگیخته است.

همسر صالح میرهاشمی در استوری اینستاگرامش پیامی از او که بر کف دست همسرش نوشته شده را به اشتراک گذاشته است. او نوشته‌ است: «من برای اونا که نشستن تو خونه نیومدم من برا کسایی که کشته شدن غیرتی شدم حالا مرد باشین پشتم باشین.»

ویدویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود اتوبان حکیم در تهران است. در ویدئو بنری دیده می‌شود که از آن یک چوبه دار با سه شاخه گل آویخته شده است. شخصی که فیلم را گرفته می‌گوید این بنر برای سعید یعقوبی، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی است.

در توییتر انگلیسی زبان نیز فعالان ایرانی و غیرایرانی با منشن کردن نمایندگان مجلس‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی و خبرنگاران خارجی از آنان خواسته‌اند هرچه در توان دارند برای جلوگیری از اعدام این سه نفر به کار گیرند.

کریستیان دور و پتر هایدت، نمایندگان حزب دمکرات آزاد و مارتینا لنر نماینده حزب چپ‌ها در پارلمان سراسری آلمان، کفالت سیاسی مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی را در تلاش برای جلوگیری از اعدام آنها بر عهده گرفته‌اند.  

پیش‌تر سناتور استرالیایی، استیل جان جوردن کفالت سیاسی مجید کاظمی، متهم پرونده “خانه اصفهان” را که به اعدام محکوم شده بر عهده گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *