افتتاح نمایندگی بانک روسی VTB در تهران با هدف «انتقال درآمدهای ارزی»

By | ۱۴۰۲-۰۲-۲۷

-علیرضا پیمان‌پاک در توییتی نوشت «بانک روسی VTB اولین بانک روسی در ایران است و در انتقال بخشی از درآمدهای ارزی از شبکه تراستی به شبکه بانکی و شفافیت تجارت مؤثر خواهد بود».
-همزمان روسیه و جمهوری اسلامی توافق احداث قطعه راه‌آهن رشت- آستارا برای تکمیل مسیر ترابری بین‌المللی کریدور شمال- جنوب را امضاء کردند. خبرگزاری تسنیم نوشته این خط آهن سالانه ۲۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید این حساب چه اندازه و چه زمانی به واقعیت خواهد پیوست!

در شرایطی که انتقادات به دولت جو بایدن در مورد مماشات با جمهوری اسلامی و نادیده گرفتن تحریم‌ها از سوی آمریکا افزایش یافته است مسکو و تهران روابط خود را در حوزه‌های مختلف تقویت می‌کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که دفتر نمایندگی بانک روسی «VTB» دومین بانک بزرگ روسیه، دفتر نمایندگی خود را در تهران دایر کرده است.

اغلب برای نمایندگی بانک‌ها از عبارت «شعبه» استفاده می‌شود حالا مشخص نیست تفاوت این «نمایندگی» با «شعبه» چیست.

علیرضا پیمان پاک روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در توییتی نوشت «این اولین بانک روسی است که در ایران حضور مستقیم داشته و در انتقال بخشی از درآمدهای ارزی از شبکه تراستی به شبکه بانکی و شفافیت تجارت مؤثر خواهد بود.»

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد ارزش دارایی این بانک ۲۸۵ میلیارد دلار است که ۱۰ درصد بیش از ارزش کل دارایی نظام بانکی ایران است.

پیش از این جان کربی مشاور امنیت ملی کاخ سفید از افزایش همکاری نظامی روسیه و ایران خبر داده بود. او گفت که روسیه ۴۰۰ پهپاد انتحاری از جمهوری اسلامی خریده است.

همچنین مسکو و تهران توافق احداث قطعه راه‌آهن رشت- آستارا برای تکمیل مسیر ترابری بین‌المللی کریدور شمال- جنوب را امضاء کرده‌اند. ولادیمیر پوتین چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز اجرای این طرح را رویدادی بزرگ در روابط دوجانبه، امور منطقه و کل سیستم ارتباطی جهان دانست.

خبرگزاری تسنیم این خط آهن را «شاهراه پارسی ۲۰میلیارد دلاری» خوانده و آن را قرارداد تکمیل حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال- جنوب دانسته که زمینه حذف کانال سوئز از مبادلات تجاری شرق و غرب را با کاهش حداقل ۵۰درصدی هزینه‌ها فراهم خواهد کرد و سالانه ۲۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید این حساب‌ چه اندازه و چه زمانی به واقعیت خواهد پیوست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *