قبای گشاد رهبری!!!

By | ۱۴۰۲-۰۳-۲۱

در خیابان‌ها شاهد هستیم منفورترین رهبر جهان است

خامنه ای شخصی که در زمان ریاست جمهوریش، حتی نخست وزیرش را هم برایش انتخاب میکردند، چطور یک شبه رهبر شد و امروز آغاز ۳۵ سالگی این رهبری را جشن می‌گیرد؟؟؟
او که در بحبوهه انقلاب ۵۷ شخصیتی ناشناخته بود در پشت پرده ب کمک اکبر هاشمی رفسنجانی مشهور به اکبر شاه در یک بازه زمانی ده ساله و در یک پروژه مشترک با احمدخمینی تمام رقبا را از جمله منتظری قائم مقام رهبری را به طرق مختلف از صحنه سیاسی و … بیرون و حذف کردند و بعد از مرگ خمینی قرار بود، خامنه ای رهبر موقت باشد تا احمد خمینی به درجه اجتهاد برسد، ولی در واقع احمد خمینی را هم دور زدند و خامنه ای رهبر مادام العمر کشور شد و بعد از مدتی هم احمد خمینی ب طرز مشکوکی مثل خیلی از رقبا فوت و برای همیشه حذف شد.

اما چرا این رهبر مادام العمر در کوچکترین مسائل سیاسی مثلا تیتر فلان روزنامه هم دخالت میکند ولی هرگز مسئولیت کارها و سیاست‌های غلطش را قبول نمیکند؟؟؟
او بارها و بارها متوجه موضوع نداشتن مقبولیت و مشروعیت خودش در بین آحاد جامعه شده است و شاید بار اول در خرداد ۷۶ زمانی که نامزد مقبول او در ریاست جمهوری ناطق نوری بود ولی خاتمی رای آورد!

هرچند خیلی از مردم خصوصا سیاسیون جریان ۲ خرداد یا اصلاح طلب را سوپاپ اطمینان رژیم میدانند ولی این هم اشتباه نیست که بخشی از مردم با رای ندادن به ناطق نوری یک جور نافرمانی مدنی و دهن کجی به رهبر موقت ولی مادام العمر کردند. او که متوجه شده بود نمی‌تواند یک خمینی دیگر باشد پای نهادهای امنیتی و انتظامی و نظامی خصوصا سپاه را به مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی و امنیتی باز کرد.

در طی مدت این ۳۵ سال رهبری که سراسر ارعاب و اعدام و فساد و رانت مسئولین خصوصا سپاه بوده است همیشه نیمی از وزرا و نیمی از نمایندگان مجلس از سرباران نه سرداران سپاه بوده و آن نیم دیگر نیز از فیلتر سپاه رد شده و با کارمهندسی شده سپاه ب وزارت و وکالت رسیده اند. در بعد اقتصادی هم گذشته از اینکه سپاه بزرگترین کارتل مواد مخدر دنیاست در پروژ ه های داخلی هم ب اسم سازندگی دست گذاشته و اگر رقیبی پیدا شود از قدرت اسلحه و بازوی امنیتی استفاده می‌کند و رقبا را حذف می‌کند.

و اما شخصی که در محافل غیر رسمی و رسمی به صراحت می‌گوید خمینی مخالفانش را اعدام میکرد، حالا خدا رو شکر کنند که من اعدامشان نمیکنم و به زندان میفرستم، آیا کسی با این نگرش و طرز تفکر شایسته یک روز رهبری بر خانواده خصوصی خودش هست چه برسد به ۸۵ میلیون نفر جمعیت یک کشور با قومیت‌های مختلف؟ البته که او هم مثل امامش در اعدام و قتل بسیار فعال است.

از دیدگاه خیلیها خامنه ای مامور بلوک شرق بود و به همین دلیل است همیشه شعار غرب ستیزی می‌دهد و حتی در زمان ریاست جمهوریش علاقه خاصی به کشورهای اروپای شرقی داشت. ولی این نظریه کاملا اشتباه است و پس پرده همیشه اتفاقاتی میفتد که تحلیل و نظر خیلی از تحلیل گران بزرگ را ب هم می‌زند.

بطور مثال سال ۹۲ که احمدی نژاد ایران را در شرف یک جنگ با غرب قرار داده بود، دکترین خامنه ای ب یکباره تغییر کرد و اینبار با انتخاب حسن روحانی خطر جنگ با غرب را از بین ببرد.
اما نکته ای که نباید از آن غافل ماند از بین بردن آخرین رقیب و قدرت در برابر خامنه ای همان کسی که با تعاریف جعلی باعث و مسبب رهبری خامنه ای بود یعنی همان ب اصطلاح اکبر شاه .

دقیقا یکسال بعد از سر به نیست کردن رفسنجانی با شروع اعتراضات گسترده ۹۶، مردم شرایط بد مملکت را فقط در رهبری شخصی می‌دیدند که با سیاست‌ها و حماقتهایش کشور را در سرازیری و فروپاشی قرار داده است، مساله ای که در شهریور ۱۴۰۱ مثل یک دمل چرکین سرباز کرد و اینبار نه به شکل یک اعتراض بلکه یک جنبش و حتی فراتر و به انقلاب مهسا نام گرفت و تا به امروز ادامه دارد.

حال بعضی  فکر می‌کنند تنها دغدغه مردم حجاب است در صورتیکه این شگرد و مهندسی سپاه است که خواسته های اصلی و بحق مردم را در حد یک مطالبه تنزل دهد تا آندسته از قشر مذهبی دانسته یا ندانسته در برابر این جنبش بایستند، غافل از اینکه نظام آخوندی به درجه ای از فروپاشی اقتصادی  رسیده است که خودش هر لحظه احتمال سقوطش می‌رود. اگر چه مساله پوشش اختیاری خودش مطالبه بسیاری مهمی است اما قطعا این یکی از مطالبات است.

کسیکه در خیابان‌ها شاهد هستیم منفورترین رهبر جهان است نمی‌خواهد از مواضع اشتباهش کوتاه بیاید و نمی‌خواهد اشتباه خمینی را تکرار کند و به هر قیمتی شده میخواهد رهبری را برای مجتبی ب ارث بگذارد ولی خوب حتما خودشان هم فهمیده اند که اوضاعشان حسابی خراب است و پایان داستان فرا رسیده است.

پیام همکار کانال هفت تپه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *