بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر: «هیچ حرفی با شما نداریم الا یک کلمه: نه» 

By | ۱۴۰۲-۰۳-۲۸

جمعیی از دانشجویان دانشگاه هنر در واکنش به برخورد نیروهای لباس شخصی و حراست دانشگاه با تحصن دانشجویان بیانیه‌ای منتشر کردند و تاکید کردند که در مقابل «آپارتاید جنسیتی و الزام حضور در دانشگاه با مقنعه» می‌ایستند و «چیزی به عقب برنمی‌گردد».

در این بیانیه که در کانال شورای صنفی دانشجویان منتشر شده تاکید کرده‌اند «میان ما و شما دریایی خون فاصله است، ما، که حالا نزدیک یک سالی می‌شود که «ما» شده‌ایم، هیچ حرفی با شما نداریم الا یک کلمه: نه».

در این بیانیه با اشاره به جنبش اعتراضی ماه‌های گذشته و کشته شدن شماری از معترضان نوشته «از زخمی که شهریور دهن باز کرد هنوز خون می‌چکد و ما ایستاده‌ایم، دست در دست هم، برای آزادی».

همچنین در ادامه حمایت دانشجویان کشور از تحصن دانشجویان دانشگاه هنر، جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران نیز در بیانیه اعلام کردند «برگ ننگینی دیگر در جهت سرکوب دانشجویانی که به مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن، برای نشان دادن اعتراضشان دست به تحصن زدند.پس از ریختن خون‌های بسیار، سرکوب، تهدید و بازداشت دانشجویان، می‌بینیم که دانشگاه زنده است».

در بخشی از بیانیه با بیان اینکه دانشگاه همچنان قلب تپنده‌ی جنبش «زن، زندگی، آزادی» است آمده «ما تأکید می‌کنیم که دست‌هایمان در دست یکدیگر است. شما تنها نیستید. ما کنار هم پای آزادی ایستاده‌ایم».

امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تربیت مدرس ‌و سوره از تحص دانشجویان دانشگاه هنر حمایت کردند.

شورای صنفی دانشجویان ایران خبر داده که شماری از دانشجویان پردیس باغ ملی دانشگاه هنر از سوی نیروهای لباس شخصی ربوده شدند و از وضعیت فعلی این دانشجویان اطلاع دقیقی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *