۳۴ سال زندان «با پابند» برای هشت معلم در استان فارس؛ شورای هماهنگی محکوم کرد

By | ۱۴۰۲-۰۳-۲۸

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گزارش داد که رای بدوی دادگاه انقلاب شیراز برای هشت نفر از معلمان استان فارس صادر شده و همزمان دادگاه ۱۱ معلم دیگر در استان خوزستان برگزار شد.

بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز شنبه ۲۷ خرداد رای دادگاه انقلاب شیراز برای هشت نفر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان فارس ابلاغ شد.

بر اساس این رای، عبدالرزاق امیری به دو سال زندان با پابند، زهرا اسفندیاری به دو سال زندان با پابند، ایرج رهنما به پنج سال حکم تعزیری، افشین رزمجویی به پنج سال حکم تعزیری، مژگان باقری به پنج سال حکم تعزیری، غلامرضا غلامی به پنج سال حکم تعزیری، محمدعلی زحمتکش به پنج سال حکم تعزیری و اصغر امیرزادگان به پنج سال حکم تعزیری محکوم شدند.

یازده عضو کانون صنفی فرهنگیان خوزستان که مقام‌های جمهوری اسلامی برای آنها «پرونده‌سازی» کرده‌اند

دادگاه این معلمان در روز ۲۰ خرداد برگزار شده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن رای دادگاه نوشت که این احکام «با فشار نهادهای امنیتی» صادر شده است.

این شورا همزمان گزارش داد که دادگاه ۱۱ عضو کانون صنفی فرهنگیان خوزستان نیز روز شنبه در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

پیروز نامی، سیامک صادقی چهرازی، زهره بختیاری، شهریار شیروانی‌نیا، عماد رفیعی نژاد، علی کروشاتی، کوکب بداغی، معین زرگانی، صادق ناصری، اقبال تامرادی و بهنیا بهمئی‌نژاد، این یازده معلم را تشکیل می‌‌دهند که به «فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌هایی که هدف آن برهم‌ زدن امنیت کشور است» متهم شده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان هشدار داد که نهادهای امنیتی از اردیبهشت سال گذشته «شمشیر قلع و قمع علیه کانون‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگیان را از رو کشیده و در صددند تا به هر شکل و با هر نوع اتهامات واهی، خورشید پرفروغ مطالبه‌گری معلمان را خاموش کنند».

بر اساس آماری که این شورا ارائه کرده، در این مدت، بیش از ۲۵۰ فعال صنفی فرهنگیان کشور با «اتهامات واهی» بازداشت، زندانی، اخراج یا تبعید شده‌اند و همچنین برای تعداد زیادی از معلمان پرونده‌سازی شده است.

در سال‌های اخیر، معلمان ایران بارها با برگزاری تجمع‌های اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود، از جمله اجرای قانون رتبه‌بندی شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، دو ترفند «حذف رتبه‌بندی» و «تنزل رتبه» معلمان به عنوان «راهکار مقابله با تجمعات صنفی» از سوی حکومت استفاده می‌شود.

روزنامه اعتماد چند روز پیش نوشت که تنها در استان کردستان بیش از ۴۸ معلم، در استان کرمانشاه ۲۰ معلم، در استان تهران بیش از ۸۰ معلم و… به دلیل پیگیری مطالبات صنفی و حضور در تشکل‌های مدنی از لیست رتبه‌بندی معلمان حذف شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *