هک ریاست‌جمهوری؛ فرمانده سپاه برای فعالیت «فرهنگی» ۲/۳هزار میلیارد تومان اعتبار خواسته است

By | ۱۴۰۲-۰۴-۰۲

گروه «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، در ادامه افشای اسناد ریاست‌جمهوری نامه درخواست فرمانده سپاه پاسداران را برای اختصاص دو هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان به فعالیت‌های «فرهنگی» تحت عنوان قرارگاه «قرب بقیه‌الله» و سپاه‌های استانی تحت عنوان «قرارگاه نور ربیع» منتشر کرد.

این سند «محرمانه» که روز پنج‌شنبه اول تیر ماه در کانال تلگرامی «قیام تا سرنگونی» منتشر شد، در واقع نامه محمود ملکوتی‌خواه، رییس امور عمومی، قضایی، دفاعی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور به بالایی، مدیر‌کل پیگیری‌های ویژه رییس‌جمهوری است.

ملکوتی‌خواه نوشته است که در قانون بودجه امسال کل کشور ردیفی با عنوان «قرب بقیه‌الله» بابت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ریفی با عنوان «نور ربیع» بابت ماموریت‌های سپاه استان‌ها وجود دارد که سپاه‌های استانی از جمله قرارگاه ثارالله تهران می‌توانند از محل اعتبارات یادشده نسبت به انجام «فعالیت‌های مرتبط» اقدام ‌کنند.

او افزود که همچنین در قانون بودجه امسال، اعتبارات قرارگاه ثارالله در قالب ردیف سطح سوم ذیل سپاه پاسداران است که متناسب با تخصیص‌های صادره سازمان متبوع، فرماندهی سپاه نسبت به واگذاری آن اقدام می‌کند.

بر اساس جدولی که در این نامه آمده، بودجه ستاد مشترک سپاه با عنوان «نور ربیع» از ۸۷۹۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۳۳۶۰ میلیارد ریال در سال جدید افزایش یافته است.

همچنین بودجه «قرب بقیه‌الله» از ۵۳۹۵ میلیارد ریال به ۸۸۷۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

افزایش این نوع بودجه‌ها در جمهوری اسلامی در حالی است که حکومت هنوز به درخواست کارگران برای افزایش حقوق پاسخی نداده است.

همچنین در سال‌های اخیر اعتراضات صنفی گسترده‌ای از سوی معلمان، کارگران و بازنشستگان علیه وضعیت معیشتی خودشان و عملکرد اقتصادی دولت برگزار شده است.

انتشار این سند جدید در حالی است که وب‌سایت آلبانیایی‌ «پولیتیکو» با ارائه جزییاتی از پرونده قضایی علیه سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، زوایایی تازه‌ از عملیات پلیس این کشور روشن کرده و نشان داده این پرونده به دنبال «تهدیدهای مستمر» جمهوری اسلامی علیه آلبانی و همچنین افشاگری‌های گروه هکری «قیام تا سرنگونی» بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد تحقیقات دستگاه قضایی آلبانی به دلیل فاش شدن اسنادی بوده که گروه هکری «قیام تا سرنگونی» در جریان هک کردن سرورهای دولتی جمهوری اسلامی به دست آورده است.

در گزارش‌های رسانه‌ها، همواره گفته شده که این گروه هکری نزدیک به سازمان مجاهدین خلق است.

بر اساس گزارش پولیتیکوی آلبانی، یکی از اسنادی که حساسیت برانگیخته بود، افشای نامه‌نگاری جمهوری اسلامی با مقام‌های اروپایی برای نهایی شدن توافق تبادل زندانی با بلژیک بود که منجر به آزادی اسدالله اسدی شد.

بر پایه این گزارش، محققان آلبانیایی معتقدند این اولین بار نیست که هکرهای مرتبط با سازمان مجاهدین خلق در آلبانی حملاتی سایبری علیه جمهوری اسلامی انجام داده‌اند.

حمله به اشرف در آلبانی در حالی است که جمهوری اسلامی از این حمله استقبال کرده است.
ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *