توماج صالحی شهروند افتخاری فلورانس شد 

By | ۱۴۰۲-۰۴-۱۳

درادامه حمایت‌های جهانی از توماج صالحی‌ او به عنوان شهروند افتخاری شهر فلورانس ایتالیا انتخاب شد.

شهردار و اعضای شورای شهر فلورانس ایتالیا در یک رای گیری، این خواننده رپ زندانی در ایران را به عنوان شهروند افتخاریانتخاب کردند.

در مراسمی که عصر روز دوشنبه ۱۲ تیرماه در محل شورای شهر فلورانس برگزار شد، مدرک شهروندی افتخاری توماج صالحی به شبنم خسروی، دخترخاله توماج تقدیم شد.

خانم خسروی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام شهردار فلورانس و اعضای شورای شهر، توماج صالحی را «هنرمند بی‌نظیر و شجاعی» خواند که «درد جامعه» را با هنرش فریاد می‌زده است.

او اهدای شهروندی فلورانس به توماج را «نور امیدی» خواند که «نشان داد توماج صالحی نه فقط پسر ایران بلکه پسر جهان است و هنر هیچ مرزی ندارد.»

در این مراسم گروهی از فعالان ایرانی هم حضور داشتند و درباره توماج صالحی صحبت کردن و شعار زن، زندگی، آزادی در سالن طنین انداز شد.

لوکا میلانی رئیس شورای شهر فلورانس و تعدادی از نمایندگان شورای شهر از وقایع ایران و اعتراضات و در حمایت از اعطای شهروندی شهر به توماج صالحی صحبت کردند.

۱۷ سال پیش، اکبر گنجی روزنامه نگار منتقد حکومت ایران هم شهروند افتخاری شهر فلورانس ایتالیا شده بود.

کمیسیون شورای صلح و همبستگی بین‌المللی شهر فلورانس در سال ۲۰۱۱ هم نشان «زنبق طلایی» این شهر را به نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر در ایران اهدا کرده بود.پ

توماج صالحی پس از ۸ ماه زندان انفرادی در دو جلسه غیرعلنی و پشت درهای بسته محاکمه شده است. وکلای او در جلسات محاکمه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *