قیمت گوشت مرغ در ایران به مرز «۱۰۰ هزار تومان» رسید

By | ۱۴۰۲-۰۴-۱۳

گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که در ادامه افزایش قیمت مواد غذایی،‌ قیمت گوشت مرغ به آستانه ۱۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.

وب‌سایت تجارت‌نیوز نوشته روز ۱۱ تیر قیمت مرغ تازه به‌رغم آن که توسط ستاد تنظیم بازار ۷۳ هزار تومان اعلام شده، در خرده‌فروشی‌ها به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.

این رسانه خبر داده که در برخی خرده‌فروشی‌های مناطق شمالی تهران قیمت هر کیلو گوشت مرغ از ۱۰۰ هزار تومان هم عبور کرده و برخی شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بسته‌های ۹۰۰ گرمی «سینه و ران پاک شده» مرغ را حتی به ازای هرکیلو ۱۷۶ هزار تومان می‌فروشند.

تجات‌نیوز همچنین نوشته که این افزایش قیمت به دلیل «عید قربان» رخ داد چون عده‌ای از مردم «نوانایی خرید دام زنده و ذبح» را ندارند و گوشت مرغ را جایگزین گوشت قرمز کرده‌اند.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران تورم اقلام خوراکی در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را ۷۱.۳ درصد اعلام کرده بود.

این در حالی است که معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اتاق بازرگانی تهران روز ۱۰ تیر تورم مواد غذایی در ایران در ماه مه سال ۲۰۲۳ را «۷۸ درصد» اعلام کرده که ۶ درصد بالاتر از رقم اعلام شده توسط مرکز آمار ایران است.

بر اساس این گزارش، ایران را پنجمین کشور از نظر تورم بالای مواد غذایی در جهان است.

روز ۱۲ تیر یک نماینده مجلس ایران با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: «تمام آمارهایی که دولت می‌دهد از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و تیم اقتصادی، غیرواقعی است.»

جلال محمودزاده با رد ادعای ابراهیم رئیس درباره «کنترل تورم» گفت که «دولت مستقیم به چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *