ملیکا برجی، ۱۲ ساله‌، چهار ماه پس از زخمی شدن با گلوله ماموران انتظامی، جان باخت

By | ۱۴۰۲-۰۴-۱۵

ملیکا برجی، کودک ۱۲ ساله‌ای که اسفند پارسال در شهر کرج هدف گلوله مأموران انتظامی قرار گرفته بود، پس از حدود چهار ماه بستری «به‌دلیل شدت عفونت» در یکی از بیمارستان‌های تهران جان باخت.

گزارش‌های غیررسمی حاکی است که این دختر ۱۲ ساله با «دست‌کم دو گلوله» از پشت سر، هدف تیراندازی مأموران انتظامی قرار گرفته بود.

با این حال، رسانه‌های حکومتی ایران از جمله خبرگزاری مهر روز چهارشنبه،‌ ۱۴ تیر، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز گزارش دادند ملیکا برجی پس از آن هدف اصابت گلوله قرار گرفت که مأموران به خودرویی که «سابقه فروش مواد مخدر داشت» دستور ایست دادند، اما راننده خودرو «اقدام به فرار» کرد.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نیز با استناد به اطلاعیه پلیس البرز نوشته است در جریان این تعقیب‌وگریز که اسفند ۱۴۰۱ در گوهردشت کرج رخ داد، «دو تیر به یک خانم و یک دختر نوجوان اصابت کرد» که سریعاً پس از حادثه به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت معالجه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، ملیکا برجی بعد از حادثه به بیمارستانی در کرج انتقال یافته و «سپس با تصمیم خانواده و پزشکان برای ادامه مسیر درمان به یک بیمارستان‌ در پایتخت منتقل شده بود».

خبرگزاری فارس مدعی شده این نوجوان ۱۲ ساله «بر اثر کمانه کردن گلوله شلیک‌شده» مجروح شده بود و در ادامه به نقل از محسن برجی، عموی ملیکا برجی، این حادثه را «خطای انسانی» خوانده است.

رسانه‌ها در ایران همچنین از قول خانواده برجی نوشته‌اند که آن‌ها از فرمانده انتظامی استان البرز بابت «جبران و دلجویی» در این زمینه قدردانی کرده‌اند.

این نخستین‌ بار نیست که مأموران پلیس در ایران بدون توجه به حضور کودکان، به سوی خودروهایی که «مشکوک» می‌دانند اقدام به تیراندازی می‌کنند.

خودروی کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه نیز در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ بدون هیچ اخطار قبلی به رگبار بسته شد و موجب مرگ این کودک و آسیب جدی به پدر او، میثم پیرفلک، شد.

در تازه‌ترین نمونه نیز، اواخر خردادماه امسال یک کودک ۹ ساله در شوشتر با تیراندازی مأموران انتظامی به خودرو حامل او و پدرش کشته شد.

در ایران بارها گزارش‌هایی از خطای پلیس که منجر به مرگ یا آسیب جدی شده منتشر شده است. پلیس جمهوری اسلامی به طور معمول به دفاع از مأموران خود می‌پردازد و تاکنون خبری درباره مجازات ماموران در این گونه موارد منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *