وضعیت وخیم یک فعال کارگری در زندان؛ داود رضوی در آستانه نابینایی است

By | ۱۴۰۲-۰۴-۲۴

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز جمعه ۲۳ تیر، اعلام کرد که داود رضوی ، عضو زندانی هیئت مدیره این تشکل، به علت «بازداشت‌ طولانی ، به سر بردن شبانه‌ روزی در سلول با چراغ روشن و همچنین اجبار به استفاده پی در پی از چشم بند هنگام بازجویی های بی‌وقفه در معرض از دست دادن کامل بینایی« قرار گرفته است.

این سندیکا نوشت که آقای رضوی روز سه‌شنبه ۲۰ تیر، برای معاینه چشمانش به بیمارستان فارابی اعزام شد و پزشکان معالج ضمن هشدار نسبت به خطرات احتمالی برای چشمان او اعلام کرده‌اند که این فعال کارگر زندانی باید از عینک آفتابی استفاده کند و تحت معاینات منظم قرار بگیرد.

داود رضوی پیش از این از بیماری‌های گوارشی و خونریزی معده نیز رنج می‌برد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن فوری به پرونده‌سازی و توقف اتهامات بی‌پایه و اساس به داود رضوی، خواستار آزادی بی‌قید و شرط این فعال کارگری و دیگر اعضای زندانی خود ، یعنی حسن سعیدی، رضا شهابی و همچنین سایر فعالان کارگری، معلمان و ‌مدنی شد.

آقای رضوی در اواسط خرداد امسال، به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شد.

این فعال کارگری زندانی، از ۵ مهر سال ۱۴۰۱، به اتهاماتی از قبیل «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» در بازداشت به سر می‌برد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد در پرونده داود رضوی، پیگیری مطالباتی همانند مسکن، افزایش دستمزد کارگران و ایجاد سندیکای کارگری از جمله مصادیق «اقدام علیه امنیت ملی» محسوب شده است.

تشدید فشارها بر فعالان کارگری و صنفی در شرایطی صورت می‌گیرد که اعتراضات معیشتی کارگران، بازنشستگان و معلمان همچنان در ایران ادامه دارد و معترضان خواستار بهبود شرایط زندگی خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *