حمله لفظی رئیس دانشگاه تهران و مشاورش به دانشجویان هنر و هنرمندان زن / دانشکده رقاص‌ها

By | ۱۴۰۲-۰۴-۲۶

پس از آنکه عبدالرضا سیف، مشاور رئیس دانشگاه تهران، در یک جلسه رسمی «دانشکده هنر‌های زیبا» را «دانشکده رقاص‌ها» و و دانشجویان هنر را «رقاص بیکار» خواند، محمد مقیمی رئیس این دانشگاه نیز اعلام کرد که این دانشگاه آماده «جذب زنان متدین و پرورش سینماگران زن در تراز تمدن نوین اسلامی» است.

در فایل صوتی جلسه رسمی مدیران دانشگاه تهران که روز یک‌شنبه ۲۵ تیر منتشر شد، عبدالرضا سیف رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مشاور رئیس دانشگاه تهران، ضمن سخنانی درباره رتبه‌بندی و تعیین ضرایب دانشکده‌های مختلف، می‌گوید: «زمانی دانشکده ادبیات ضریبش یک بود و هنر‌های بیکار رقاص ضریبش یک و نیم بود.»

مشاور رئیس دانشگاه تهران در ادامه به شکل مکرر و با خنده و لحنی تمسخرآمیز دانشکده هنرهای زیبا را «دانشکده رقاص‌ها» توصیف کرده و می‌گوید: «رقاص‌ها یک و نیم شده بودند و [ضریب] ادبیاتی‌ها یک بود. درستش کردیم. این‌ها رقاص بودند.»

سایت‌های انتخاب و فراز ضمن انتشار این فایل صوتی، اظهارات رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران را «حمله و توهین به دانشکده هنرهای زیبا» و «دانشجویان هنر» ارزیابی کردند.

از سوی دیگر محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، طی اظهاراتی در یک مراسم حکومتی که با حضور جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، در مشهد برگزار شد، اعتراضات زن، زندگی، آزادی را کار «معاندین» خواند و مردم معترض را «مدعیان آزادی زنان» با «ادعاهای پوچ» توصیف کرد.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه «فقط معدودی از زنان سینمای ایران در زندگی اجتماعی خود «حجاب» دارند، گفت که این دانشگاه طرحی برای «جذب و پرورش زنان متدین در عرصه‌های مختلف فیلمنامه‌نویسی، تهیه‎‌کنندگی، کارگردانی و بازیگری با رویکرد تمدن نوین ایرانی اسلامی» دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *