۶۷ درصد متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند!

By | ۱۴۰۲-۰۵-۱۰

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران از روند برخورد روزهای اخیر با برخی از استارتاپ‌ها انتقاد کرد و گفت که با این روش‌ها فضای ناامن ذهنی ایجاد می شود و باید پاسخگوی عواقب آن باشیم. بهرام صلواتی افزود: متاسفانه در سطح جذب و حفظ سرمایه انسانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و برخی مسئولان به راحتی اجازه و امکان مهاجرت را برای جوانان و نخبگان ایجاد کرده‌اند.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران تاکید کرد: نمی‌توانیم با مدل 30 سال گذشته با نخبگان و سرمایه های علمی مواجه شویم.
افرادی که در حوزه نخبگان مسئولیت دارند باید طرحی نو دراندازند و مسائل را از دریچه جوانان و نخبگان علمی ببینند. مدیر رصد خانه مهاجرت ایران همچنین با انتقاد از برخی رفتارها در مواجهه با نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی، علت اصلی سوق دادن نخبگان به سمت خارج کشور را بی کفایتی در استفاده از سرمایه‌های علمی ایران دانست.
وی گفت: در مسیر فعالیت نخبگان سنگ اندازی می‌شود و برخی نخبگان و دانشمندان جوان را با رفتار و اقدامات خاص به سمت مهاجرت سوق می‌دهند. به گفته وی متاسفانه نسل سرمایه ای کشور را به سادگی از دست می‌دهیم و به نوعی «نسل کشی سرمایه انسانی» را در کشور رقم می‌زنیم. براساس آمار اعلامی نیروهای کلیدی و متخصص 67 درصد شرکت های دانش بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند.
مدیر رصدخانه مهاجرت ایران همچنین گفت: پیش از این نیز بارها درباره روند مهاجرت نخبگان وسرمایه های علمی با ارائه مدرک سخن گفته‌ایم اما متاسفانه با ما برخورد شده است. به تازگی هم علاوه بر قطع بودجه مورد نیاز این رصدخانه، حکم تخلیه از ساختمان این رصد خانه نیز صادر شده است!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *