ابوالفضل قدیانی: دیر یا زود جنبش «زن، زندگی، آزادی» حکومت علی خامنه‌ای را ساقط می‌کند

By | ۱۴۰۲-۰۵-۱۵

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی در ایران و منتقد سرسخت علی خامنه‌ای، که با حکم دادگاه انقلاب به ده ماه حبس محکوم شده است، در یادداشتی ضمن تمجید از جنبش «زن، زندگی، آزادی»، از لایحه «حجاب و عفاف» برای اعمال حجاب اجباری به شدت انتقاد کرده است.

ابوالفضل قدیانی در این یادداشت که روز شنبه کانال سحام نیوز منتشر شده٬ به لایحه «حجاب و عفاف» اشاره کرده و نوشته است: «لایحه حجاب اجباری دستور مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای است که می‌خواهد آن را با کمک مجلس نمایشی-فرمایشی‌اش به تصویب برساند، اما ننگ و رسواییش پیشاپیش طنین‌انداز شده و شکست آن از هم اکنون آشکار است چرا که زنان و مردان آزاده و آزادی‌خواه در مقابل آن خواهند ایستاد و علی خامنه‌ای سرکوبگر را ناکام خواهند کرد.»

لایحه «حجاب و عفاف» پس از چند ماه تبلیغات حکومتی درباره اقدامات جدید در برخورد با عدم رعایت حجاب اجباری به مجلس رفته است.

متن منتشر شده «لایحه حجاب و عفاف مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی» نشان می‌دهد که این لایحه بر محور «برخورد، بازداشت و مجازات» گستردهٔ زنانی تدوین شده که حاضر به تن‌دادن به حجاب اجباری نیستند.

ابوالفضل قدیانی در ادامه یادداشت خود اضافه کرد: «در هر حال دیر یا زود مردم در موج دوم جنبش پر برکت و تحول‌آفرین زن زندگی آزادی، وی و نظام سرکوبگرش را ساقط و نظام دلخواه خود که به اعتقاد من همانا نظام جمهوری دمکراتیک سکولار بر پایه حقوق بشر است را جای‌گزین نظام جمهوری اسلامی خواهند کرد .»

جرقه اعتراضات سراسری و ادامه‌دار «زن٬ زندگی٬ آزادی» از روز ۲۶ شهریور سال گذشته در پی جان باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، زده شد و دامنه آن به سرعت گسترش یافت. در جریان سرکوب شدید این اعتراضات بیش از ۵۰۰ نفر از جمله ۶۴ نوجوان و ۳۴ زن، کشته شدند.

وضعیت پرونده

ابوالفضل قدیانی در ادامه یادداشت خود گزارشی از حضورش در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران جهت رفتن به زندان ارائه کرده است.

او می‌گوید مقامات اجرای احکام دادسرا به او پیشنهاد دادند با توجه به بیماری قلبی و وضعیت جسمانی‌اش تقاضای اعزام به پزشکی قانونی بدهد.

آقای قدیانی در خصوص پاسخ خود نوشته است: «گفتم اولاً پزشکی قانونی مکرر و به طور کامل رای به عدم تحمل کیفر برای من صادر کرده‌است، ثانیاً چون دادستانی و دادگاه‌های انقلاب را غیر قانونی می‌دانم و صلاحیت برای آنان قائل نیستم تقاضا نمی کنم. گفتند وکیلت تقاضا کند. آن را هم نپذیرفتم.»

حکم ده ماه زندان توسط دادگاه انقلاب تهران برای ابوالفضل قدیانی ۷۸ ساله پس از آن صادر شد که او ضمن حمایت از اعتراضات زن، زندگی، آزادی، در پنجم دی ماه ۱۴۰۱ علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران» و مصداق تمام و کمال «مفسد فی‌الارض و محارب» نامید و گفت: «مطمئن باشید این حکومت رفتنی است.»

ابوالفضل قدیانی، عضو موسس و پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی محسوب می‌شود که به ویژه پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ به یکی از منتقدان سرسخت علی خامنه‌ای تبدیل شد و پیش از این نیز چندین بار بازداشت و زندانی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *