اخراج اساتید دانشگاه؛ این تازه اول کار است! خاک بر سر این وزیر!

By | ۱۴۰۲-۰۶-۰۶

عُذر اساتید نُخبه را خواستند؛ مجریان صداوسیما استاد دانشگاه شدند!

روند اخراج استادان که از ابتدای دولت رئیسی به انواع مختلف در جریان بوده، در روزهای اخیر شدت گرفته و باعث ایجاد بُهت در جامعه دانشگاهی کشور شده است.

همزمان با موج اخراج اساتید با تجربه اما منتقد از دانشگاه های کشور، امیرحسین ثابتی، مجری صداوسیما و عضو جبهه‌پایداری و از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی قرار است در دانشگاه شریف به دانشجویان درس «انقلاب اسلامی» بدهد! همزمان اعلام شده است عباس موزون، دیگر مجری صداوسیما نیز قرار است به دانشجویان دانشگاه شریف درس «آیین زندگی» بدهد!

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی به تدریس امیرحسین ثابتی مجری صداوسیما در دانشگاه شریف واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «انقلاب به کجا می‌رسد هنگامی که جدیدالانقلاب پرچمدارش شود؟ همین یکی را کم داشتیم که بیایند دانشگاه. آن هم زمانی که صاحبان علم و انقلابیون واقعی را از درب دیگر اخراج می‌کنند.»

امیرحسین ثابتی هم در واکنش به خبر تدریسش در دانشگاه شریف نوشت: چطور تدریس یک فارغ التحصیل علوم سیاسی در رشته انقلاب برایشان عجیب است اما در برابر تدریس زبان عادل فردوسی پور در دانشگاه شریف تعجب نمی‌کنند و حتی برایشان مساله نیست؟ آنها از اثرگذاری بنده حقیر ناراحتند. اهمیتی هم ندارد چون این تازه اول کار است…

دانشکده ادبیات در معرض خطر بزرگی است!
دانشجویان دانشکده‌ ادبیت و علوم انسانی دانشگاه تهران در ترم جدید با انتشار لیست دروس ارائه شده، متوجه حذف نام دست‌کم ۷ تن از اساتید این دانشکده شدند. حذف اساتید باسابقه و مجرب و کلاس‌های درسی آنان و جایگزینشان با افراد غیرمتخصصی، ضربه‌ی بزرگی بر پیکر این دانشکده مهم و تاریخی کشور، وارد می‌کند.

تلاش گروه پایداری برای حذف ۵۰ هزار استاد!
تیم جبهه‌ پایداری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تئوریسین حذف ۵۰ هزار استاد دانشگاه تا انتهای دولت رییسی است. فشار می‌آورند که ۱۵ هزار استاد جدید در دانشگاه‌ها مستقر و کلاس درسی تا مهر ماه برای این چهره‌های عمدتاً امام صادقی، تعریف شود! از سوی دیگر، شنیده شده که «جبهه‌ی پایداری» درصدد است ⁧ سازمان سنجش⁩ را از «وزارت علوم» به زیر مجموعه‌ «شورای عالی انقلاب فرهنگی» منتقل کند!‏ درواقع «جبهه‌ی پایداری» درصدد است، پس از «تسویه‌ بزرگ اساتید»، ورود دانشجویان به دانشگاه را هم، براساس صلاحیت‌های سیاسی – اعتقادی تغییر دهد. پیام واضح است: جمع می‌کنید بروید یا نه؟

یادآور دوره قرون وسطایی، اما زمین است که می‌چرخد!
عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت خاتمی در شبکه ایکس نوشت: اخراج اساتید منتقد از دانشگاه یادآور دوره قرون وسطی است، اما زمین است که می‌چرخد!

خاک بر سر وزیری که قدر بزرگان نمی‌داند!
آبتین گلکار، مترجم سرشناس و استاد گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، در واکنش به اخراج اساتید معترض در حساب اینستاگرام خود نوشت: تکلیف طایفه اشقیا که مشخص است ولی خاک باید بر سر کرد وزیری را که در حد بز اخفش هم نمیتواند به افتضاحی که در موسسات زیر دستش به پا شده واکنش نشان دهد. خاک باید بر سر کرد آن دانشگاه مادر را که بزرگانی چون میلاد عظیمی و وحید عیدگاه طرقبه را قدر نمی‌شناسد و خاک باید بر سر کرد آن صاحب ژن معیوب را که علی شریفی زارچی را خار چشم بداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *