حمایت ترانه علیدوستی از مهدی یراحی: هنر اعتراضی، حق هنرمند است

By | ۱۴۰۲-۰۶-۰۹

ترانه علیدوستی، بازیگر سینمای ایران در واکنش به بازداشت مهدی یراحی، هنر اعتراضی را حق هنرمندان دانست و خواستار آزادی او شد.

خانم علیدوستی چهارشنبه شب روی حساب اینستاگرام خود یک ویدئو از مهدی یراحی منتشر کرد و خواستار آزادی او شد. او همچنین با بازنشر یادداشت خود از مرداد ۱۴۰۱، نوشت: این بگیر و ببندها وممنوعیت‌ها و خشونت‌های آشکار و پنهان با صندلی بازی‌های شما کم و زیاد میشود، روزی هم تمام می‌شود. اما جلوی روند پویایی فرهنگ و هنر یک اقلیم را نمی‌گیرد.

ترانه علیدوستی خود از جمله هنرمندانی است که در یکسال گذشته از معترضان حمایت کرد و مدتی بازداشت شده بود.

هفته گذشته، در ابتدای شهریورماه اثر جدیدی از مهدی یراحی با نام «روسری‌تو» در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس جمهوری اسلامی و در حمایت از نافرمانی مدنی زنان ایران علیه حجاب اجباری منتشر شد که واکنش‌های فراوانی داشت.

اندکی پس از انتشار این اثر اعتراضی، مقامات جمهوری اسلامی مهدی یراحی را تهدید به «برخورد قضایی» کردند، هر چند این خواننده با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در پیام‌رسان ایکس (توییتر) با به استفاده از هشتگ «#مهسا_امینی»، نوشت: «گریه نکن، من کابوس این قاضی‌ام.»

قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز دوشنبه شش شهریور خبر بازداشت مهدی یراحی را منتشر کرد.

بازداشت یراحی با واکنش بسیاری از فعالان فرهنگی، هنری و سیاسی روبرو شده است.

پیشتر، محسن چاووشی و محسن نامجو دو خواننده در ایران و خارج از ایران به بازداشت مهدی یراحی خواننده واکنش نشان دادند و این بازداشت را محکوم کردند.
صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *