دستگیری دست‌کم ۶۰۰ زن در تهران در سالگرد مهسا

By | ۱۴۰۲-۰۶-۳۱

بر اساس گزارشی که کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان روز پنج‌شنبه منتشر شده، تنها در سالگرد جان باختن مهسا امینی در روز ۲۵ شهریور دست‌کم ۶۰۰ زن در تهران دستگیر شده‌اند.

در این گزارش گفته شده که از این تعداد دستگیری، هم‌‌اکنون ۱۳۰ زن در بند قرنطینه زندان زنان قرچک در انتظار رسیدگی به وضعیتشان هستند.

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان به نقل از خانواده برخی از دستگیرشدگان در این گزارش نوشته است که اکثر بازداشتی‌‌ها با سپردن تعهد از بازداشت پلیس آزاد شدند و زنانی که هم‌‌اکنون در زندان قرچک هستند نیز پرونده‌شان به دادسرا ارسال شده و امیدوارند که با قرار وثیقه یا کفالت آزاد شوند.

در این گزارش همچنین جزئیاتی از دستگیری‌ها در شهرهای ایران آورده و برای نمونه نوشته که در استان یزد، شهر ابرکوه، دست‌کم ۱۲ نفر از جوانانی که در شامگاه ۲۵ شهریور در میدان اصلی شهر دست به تجمع زده بودند، شبانه در محل سکونت‌شان دستگیر شده‌اند.

علاوه بر این کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در این رابطه نوشت که این کمیته تاکنون اسامی ۲۰ تن از دستگیرشدگان دهدشت را ثبت کرده است. پیشتر جواد هاشمی‌‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که در شامگاه ۲۵ شهریور در دهدشت ۱۵ تن شامل ۱۳ مرد و دو زن دستگیر شده‌اند و شمار دیگری نیز «شناسایی شده‌اند».

در مجموع، کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در فاصله ۱۹ تا ۲۹ شهریور، اسامی ۱۱۸ فرد بازداشت‌شده را ثبت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *