زینب کاظمی، مهندسی که در تهران روسری‌اش را بر زمین زده بود،‌ «پس از اعلام حکم شلاقش، بازداشت شد»

By | ۱۴۰۲-۰۶-۳۱

زینب کاظمی، مهندسی که در پی شال از سر برداشتن حکم شلاق برایش صادر شده بود، پس از انتشار ویدیوی اخیرش «بازداشت شده است.»

یک منبع آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفت که خانم کاظمی پس از انتشار ویدیویی که در آن از صدور حکم ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی علیه خود خبر داده بود، در ۲۸ شهریور، پس از احضار به پلیس امنیت، بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

خانم کاظمی مهندسی بود که در جریان انتخابات نظام مهندسی در ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ به نشانه اعتراض به «تبعیض علیه زنان، ضرب و شتم مهندسان به دست ماموران و تقلب در رای‌گیری» بر روی صحنه شال از سر برداشت، پرتاب کرد و از جلسه خارج شد. او در پیام ویدیویی که چندی پیش در اینستاگرامش منتشر کرد، بدون روسری ظاهر شد و به انتساب اتهام «جریحه‌دار کردن عفت عمومی و صدور حکم شلاق» علیه خود اعتراض کرد.

زینب کاظمی در بخشی از ویدیویی که ۱۶ شهریور منتشر کرده بود، به تاثیر رسانه‌ای شدن پرونده‌اش پرداخت و گفت به این دلیل بازجویان و بازپرسان در مورد پرونده‌اش نسبت به دیگران سختگیری و «خشونت» اعمال نکردند. او گفت: «همین انگیزه‌ام شد که سکوتم را بشکنم.»

خانم کاظمی در این ویدیو با یادآوری دیگر معترضان و احکام سنگین صادر شده برای آنها گفت: «هرگز از بلند کردن فریاد عدالت‌خواهی در برابر ظلم پشیمان نیستم و سکوت نخواهم کرد.»

قوه قضاییه هنوز دلیل احضار و بازداشت زینب کاظمی را اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *