حملات شیمیایی به مدارس دخترانه از سر گرفته شد

By | ۱۴۰۲-۰۷-۱۶

– سازمان حقوق بشری «هه نگاو» با انتشار ویدئویی از حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه «عاشورا» در شهر «قدس» خبر داد و نوشت: «‏شمار زیادی از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.»
– به نظر می‌رسد این حملات که طی تعطیلات تابستانی مدارس متوقف شده بود، حالا پس از مدت کوتاهی که از شروع سال تحصیلی جدید می‌گذرد، دوباره از سر گرفته شده است.

سازمان حقوق بشری «هه نگاو» از حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه «عاشورا» در شهر «قدس» تهران خبر داد. این سازمان امروز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ با انتشار ویدئویی از حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه «عاشورا» در شهر «قدس» خبر داد و نوشت: «‏شمار زیادی از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.»

این حمله تنها دو روز پس از اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ به نرگس محمدی سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و همزمان با حملات سازمان تروریستی حماس به اسرائیل صورت گرفت.

پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و بازگشایی مدارس مسمومیت سریالی دانش‌آموزان بار دیگر از سر گرفته شد.

کانال تلگرامی «مردم ارومیه» ظهر ۱۴فروردین از انتقال پنج دانش‌آموز مدرسه «۲۲ بهمن» در بخش محمدیار در شهرستان نقده به بیمارستان خبر داده بود. یک منبع مطلع در وزارت آموزش و پرورش نیز در گفتگو با روزنامه «شرق» این خبر را تأیید کرد.

۱۵ فروردین نیز اصغر جعفری رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان آذربایجان شرقی از مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز مدرسه دخترانه در شهرک باغمیشه تبریز خبر داد و گفت که این دختران به دلیل مسمومیت به بیمارستان سینای این شهر منتقل شدند. علائم این دانش‌آموزان هم تقریبا مشابه موارد قبلی تنگی نفس اعلام شد.

روز بعد خبر مسمومیت ۳۵ دانش‌آموز در مراغه و ۶۰ دانش‌آموز در عجبشیر یعنی ۹۵ دانش‌آموز از طریق رسانه‌های محلی منتشر شد. اینبار هم رئیس اورژانس آذربایجان شرقی، اعلام کرد که حال عمومی این دانش‌آموزان خوب است .

روز ۱۹ فروردین نیز دانش‌آموزان دختر مدرسه ابتدایی هیات امنایی شهر ارومیه مسموم شدند و تعدادی از آنها با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

حملات تروریستی و شیمیایی به مدارس ایران از نهم آذر ۱۴۰۱ در قم آغاز و به دیگر شهرها کشیده شد. این حملات در ابتدا دبیرستان‌های دخترانه را هدف قرار داد اما تعدادی از دبیرستان‌های پسرانه، دبستان‌های دخترانه و پسرانه و خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها نیز هدف این حملات قرار گرفتند.

بنا بر گزارش‌های رسمی، در سال گذشته و تا پایان اسفندماه این حملات در بیش از ۲۵ استان و ۲۵۰ شهر رخ داده و دست‌کم ۱۳ هزار دانش‌آموز بر اثر این حملات که هنوز علت و عوامل آن اعلام نشده است، آسیب دیدند.

بی‌کفایتی جمهوری اسلامی در شناسایی و اعلام نام آمران و عاملان حملات سبب شده بخش گسترده‌ای از افکار عمومی دست داشتن بخشی از نظام در این حملات را مسلّم بدانند.

به نظر می‌رسد این حملات که طی تعطیلات تابستانی مدارس متوقف شده بود، حالا پس از مدت کوتاهی که از شروع سال تحصیلی جدید می‌گذرد، دوباره از سر گرفته شده است.
کیهان چاپ لندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *