فائزه هاشمی به علی خامنه‌ای: چند نفر قربانی شوند تا متوجه وخامت اوضاع شوید؟

By | ۱۴۰۲-۰۷-۲۳

فائزه هاشمی فعال سیاسی محبوس در زندان اوین با انتشار نامه‌ای که یک نسخه از آن به دست «ایران‌وایر» رسیده است علی خامنه‌ای را در ماجرای رخ‌داده برای «آرمیتا گراوند» دانش‌آموز ۱۶ ساله که از تاریخ ۹ مهرماه به دلیل ضرب و جرح توسط حجاب‌بان‌ها در مترو در کماست مخاطب قرار داده و به او درباره سرنوشت خود هشدار داده است.

فائزه هاشمی در این نامه که با بخشی از خاطرات اسدالله علم آغاز شده خطاب به علی خامنه‌ای گفته است که « اگر به مردم این‌کشور رحمی ندارید نسبت به جایگاه خود نگران باشید.»

این فعال سیاسی در ادامه نوشته است به نظر می‌رسد علی خامنه‌ای بعنوان حاکم جمهوری اسلامی حالا که کشور در « اوج ظﻠﻢ و ﺳﺘﻢ و ﺗﺒﻌﯿﺾ، اوج ﻓﻘﺮ و ﻓﺴﺎد، اوج رﻓﺘﺎرھﺎی ﺗﺮورﯾﺴﺘﯽ، اوج ﺑﯽ‌دﯾﻨﯽ و  رﯾﺎﮐﺎری و دروﻏﮕﻮﯾﯽ و ﺑﯽ‌اﺧﻼﻗﯽ، اوج بی‌معرفتی و توهم و فرافکنی، اوج بی‌تدبیری و سوءمدیریت و  البته اوج ﺻﻨﻌﺖ ﻣﻮﺷﮑﯽ و هسته‌ای و اﻗﺘﺪار در داﺧﻞ و ﺧﺎرج » است به آنچه می‌خواسته رسیده و در ادامه خطاب به او نوشته است: « این حکومت در به فلاکت و فنا دادن مردم و کشور به قدر کفایت اشباع و دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده به قله مورد نظرتان رسیده‌اید. اینک سوال اینجاست که چند ندا و نوید و مهسا و آرمیتا باید قربانی شوند و این نابودی تا کجا بایست ادامه یابد تا متوجه وخامت اوضاع شده و به کفایت رضایت دهید؟»

این فعال سیاسی در ادامه با استفاده از همان بخش از خاطرات اسدالله علم به برخی اشتباهات محمدرضا شاه پهلوی در دوران سلطنت خود اشاره کرده و از جمله نوشته است: «شاه می‌انگاشت که خود بهتر از هر کسی صلاح مملکت و تقدم‌های جامعه را تشخیص می‌دهد و تنها کار ویژه مدیران اجرای فرامین اوست. تده مردم نیز جز آسایش مادی خواست دیگری ندارد. در زمینه سیاست خارجی نیز شاه خود را نه تنها صاحب نظر بلکه برتر از رهبران بسیاری از کشورهای دیگر می‌دانست.»

خانم هاشمی در مجموع چهارده مورد از ویژگی‌های شاه در دوران حکومت خود در سال‌های منتهی به انقلاب ۵۷ را برشمرده و از جمله به «مداخله او در جزییات امور اجرایی که منجر به ناامیدی افراد دلسوز و توانا شده و عدم نیاز او به نظرخواهی از مردم از دهه ۴۰  و تحمیل نظرات خود به دولت و عدم پذیرش مسئولیت در صورت ناکارآمد بودن تصمیماتی که به اجرا گذاشته شده بود» اشاره کرده است؛ ویژگی‌هایی که رهبر جمهوری اسلامی نیز مشابه آن‌ها را انجام می‌دهد.

فائزه هاشمی در پایان این نامه نوشته است که «نداشتن ﻧﺮﻣﺶ در ﺳﯿﺎﺳﺖ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ پیوسته در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت جامعه و گریز از سازش و انعطاف، ﻓﺮﺟﺎﻣﯽ  ﻣﮕﺮ ﺷﻮرش ﻣﺮدم و ﺷﮑﺴﺖ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻓﺮدی» برای شاه نداشت.

او با استناد به یکی از جملات علی خامنه‌ای که گفته است «وﻗﺘﯽ درﻧﺪه ﺧﻮﯾﯽ و وﺣﺸﯽﮔﺮی از ﺣﺪ ﮔﺬﺷﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ طﻮﻓﺎن ﺑﻮد» تصریح کرده است که «بر اﺳﺎس اﺻﻞ “ﻋﺒﺮت از ﺗﺎرﯾﺦ” ﺧﻮد داﻧﯿﺪ ﺑﺮای اﻧﺘﺨﺎب راه: ﺑﺎ ﻣﺮدم ﺑﻮدن و ﻧﺠﺎت اﯾﺮان و ﯾﺎ ﺑﺮ ﻣﺮدم ﺑﻮدن و ﺳﺮاﻧﺠﺎم ﺷﺎه. »

آرمیتا دختر ۱۶ ساله‌ای است که صبح روز ۹ مهر در مسیر مدرسه در ایستگاه متروی شهدا از ناحیه سر آسیب دید و در بیمارستان نظامی فجر بستری شد. به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی او به دلیل «افت فشار بیهوش شد»، اما بسیاری دیگر بر این باورند که «او به دست ماموران حجاب مضروب شده و به کما رفته است».

پیشتر یک منبع موثق در گفت‌وگو با ایران وایر تایید کرده که در واگن قطار بین آرمیتا گراوند و یک زن آتش به اختیار جر و بحث شده و زن، آرمیتا را هل داده است.

سازمان عفو بین‌الملل، روز جمعه ۱۴ مهر خواهان بررسی شرایط آرمیتا گراوند توسط یک هیات مستقل بین‌المللی شده و گفته شواهد نشان می‌دهد که حکومت ایران در حال سرپوش گذاشتن بر وضعیت این دختر ۱۶ ساله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *