موج تعلیق و اخراج استادان؛ مهشید گوهری کاخکی و مرسده اسلامی از دانشگاه فردوسی اخراج شدند

By | ۱۴۰۲-۰۷-۲۴

در ادامه موج «تعلیق» و «اخراج» استادان دانشگاه، مهشید گوهری کاخکی و مرسده اسلامی دو تن از استادان ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، با گذشت چند هفته از آغاز سال تحصیلی جدید، از این دانشگاه اخراج شدند.

مهشید گوهری کاخکی، دکترای ادبیات و مدرس این رشته در دانشگاه فردوسی مشهد است و پیشتر از او چند کتاب از جمله «پایداری هویت ایرانی زیر سیطره مغول» منتشر شده بود. مرسده اسلامی نیز دانش‌آموخته دکترای ادبیات و مدرس این رشته در دانشگاه فردوسی مشهد است.

این دو استاد دانشگاه روز یک‌شنبه ۲۳ مهر ماه با انتشار متن مشترکی که در صفحه اینستاگرام مهشید گوهری کاخکی منتشر شد، نوشتند: «هنوز نخستین گام‌ها را برای رفتن به کلاس درس برنداشته بودیم، هنوز فرصت افروختن شعله آگاهی و خرد را نیافته بودیم که دوباره خبر قطع همکاری آمد.»

دانشگاه فردوسی پیشتر بهمن ماه گذشته و در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» نیز شماری از استادان از جمله مهشید گوهری کاخکی و مرسده اسلامی را به خاطر حمایت‌‌شان از دانشجویان، تعلیق کرده بود اما با «پیگیری گروه ادبیات»، بار دیگر اجازه «تدریس» در دانشگاه فردوسی به آنها داده شده بود.

آنها نوشتند: اما «درست در هفته اول کلاس‌ها، از هیات رئیسه دانشگاه فرمان» رسید و «این‌چنین دوباره ما را از خانه خودمان، دانشگاه بیرون کردند.»

این دو استاد دانشگاه فردوسی همچنین گفتند که «فرمان» اخراج‌شان از دانشگاه «بعد از پر شدن خیلی بیشتر از ظرفیت کلاس‌هایشان» و «تشکیل یکی دو جلسه از کلاس‌ها» صادر شده است.

مهشید گوهری کاخکی و مرسده اسلامی همچنین نوشتند: «این عدم هماهنگی یا بازی غیرمنصفانه، به هر دلیل که باشد، ما را به ادامه مسیر استوارتر می‌سازد و می‌دانیم که هرکجا قدم بگذاریم، می‌کوشیم همچنان پیام‌آور خرد، آگاهی، انسانیت، مدارا و صلح باشیم».

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av mahshid (@mahshid.gohari.k)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *