توضیحات رئیس دادگستری البرز درباره «متهم اصلی» قتل مهرجویی و محمدی‌فر

By | ۱۴۰۲-۰۸-۰۱

رئیس کل دادگستری استان البرز می‌گوید متهم اصلی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر «در برهه‌ای از زمان باغبان ویلای» مهرجویی بوده است.»

حسین فاضلی هریکندی روز دوشنبه اول آبان با بیان اینکه متهم با «هدف انتقام دست به این جنایت زده» به خبرگزاری میزان گفت که این فرد «به دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب ۳۰ میلیونی از مرحوم کینه گرفته است».

آقای فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در ابتدا «۲۰ نفر» به عنوان «مظنونین احتمالی»‌ بازداشت شدند، گفت که سه نفر از «متهمان اصلی پرونده» در بین بازداشت‌شدگان اولیه بودند و پس از «ساعت‌ها بازجویی» این افراد به «حضور فرد چهارم در پرونده اقرار کردند».

او در ادامه با اشاره به اینکه در شب حادثه چهار نفر در محل جنایت حضور داشتند گفت: «چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستگیری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.»

دادستان استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه متهمان به دلیل «کوتاه بودن دیوار» و «باز بودن درب ورودی ساختمان» به راحتی وارد ساختمان شده‌اند گفت متهمان ابتدا آقای مهرجویی و سپس خانم محمدی‌فر را با ضربات چاقو به قتل رسانده‌اند.

او در انتها گفت: «در حال حاضر پرونده در دادسرا در حال انجام فرآیند خود است و پس از صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعاً در این‌ باره هم اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.»

با وجود اینکه بسیاری از هنرمندان و سینماگران ایرانی خواستار «شفافیت» درباره پرونده قتل این زوج سینمایی شده‌اند، سخنگوی فراجا شنبه گذشته اعلام کرد که «با دستور وزارت کشور» هرگونه اطلاع‌رسانی درباره قتل مهرجویی و همسرش به «دستگاه قضایی» محدود شده است.

سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه «تمامی مدارک و مستندات مربوط به قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر به دستگاه قضایی» تحویل شده است»، گفت: «از پنجشنبه‌ هفته گذشته با تصمیم وزارت کشور مقرر شد تا هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص این پرونده از سوی دستگاه قضایی منتشر شود.»

اشاره سعید منتظرالمهدی به اجرای دستور وزارت کشور در اعمال محدودیت برای اطلاع‌رسانی درباره قتل مهرجویی و محمدی‌فر از روز «پنج‌شنبه»، بیانگر همزمانی اعمال این محدودیت از زمان اجرای «بازسازی صحنه جرم» در همان روز است.

«بازسازی صحنه جرم» تحت تدابیر شدید امنیتی در شهرک زیبادشت و در خانه و قتلگاه این دو چهره سینمایی، در حالی انجام شد که اظهارات ضدونقیض مقام‌های انتظامی، دادگستری و رسانه‌های حکومتی درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر همچنان ادامه دارد.

همچنین در جریان «بازسازی صحنه جرم» از میان ده‌ها خبرنگاری که در این شهرک حاضر شده بودند، مقام‌های انتظامی «فقط به خبرنگار صداوسیما اجازه حضور در جریان بازسازی صحنه جرم» را دادند.

داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر فلیمنامه‌نویس، شامگاه شنبه، ۲۲ مهرماه، در منزل شخصی‌شان در «شهرک زیبادشت» واقع در فردیس کرج به قتل رسیدند.

در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این دو هنرمند که چهارشنبه ۲۶ مهرماه در پهنه رودکی تالار وحدت برگزار شد، مونا مهرجویی، دختر این زوج هنرمند، گفت: «به قول بابام قاتلین در میان ما هستند و غیر از این چیزی نمی‌توانم بگویم.»

با استفاده از گزارش‌های میزان و رادیوفردا؛ پ. م./ پ.پ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *