نامه نرگس محمدی به کمیته نوبل: پیروزی آسان نیست، اما حتمی است

By | ۱۴۰۲-۰۸-۱۰

نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳، در نامه‌ای که به شکل مخفیانه از زندان اوین به بیرون فرستاده است، از کمیته نوبل تشکر کرده و این جایزه را نقطه عطفی در «تقویت اعتراض و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان» دانسته است.

این نامه روز سه‌شنبه ۹ آبان و ۲۵ روز بعد از اهدای این جایزه در صفحه اینستاگرام خانم محمدی منتشر شده است و کیانا رحمانی، دخترش، متن آن را می‌خواند.

او در این نامه خطاب به کمیته نوبل نوشته است: «از همه شما سپاسگزارم و می‌خواهم از مردم ایران تا رسیدن به پیروزی نهایی حمایت کنید.»

نرگس محمدی همچنین در این نامه یادآوری کرده است:‌ «پیروزی آسان نیست، اما حتمی است».

این فعال حقوق بشر که با حکم قوه قضائیه جمهوری اسلامی به بیش از ۱۰ سال زندان محکوم شده است، همچنین گفته که سلام و تشکر خود از کمیته نوبل را از طرف ۴۶ زن زندانی سیاسی و عقیدتی اعلام می‌کند.

خانم محمدی در یک دهه اخیر بارها بازداشت شده و مرداد امسال اعلام شد که به‌دلیل انتشار بیانیه از داخل زندان به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شده و مجموع دوره زندان او به ده سال و ۹ ماه همراه با ۱۵۴ ضربه شلاق افزایش یافت.

او روز هشتم آبان برای دومین بار به‌دلیل «سر نکردن روسری»، از دسترسی به خدمات درمانی مناسب محروم و به بیمارستان اعزام نشد و عالیه مطلب‌زاده، کنشگر مدنی و فعال حقوق زنان، در پیامی از وضعیت بد جسمانی او در زندان اوین خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *