جمهوری اسلامی حمایت از اسرائیل در فضای مجازی را «جرم» دانست

By | ۱۴۰۲-۰۸-۱۰

کارگروه «تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» به ریاست دادستان کل جمهوری اسلامی هرگونه «اقدام آگاهانه در جهت تأیید، تقویت و تحکیم اسرائیل» در فضای مجازی را جرم‌انگاری کرد.

در این جلسه که روز سه‌شنبه ۹ آبان با موضوع «مقابله با محتوای مرتبط با رژیم صهیونیستی» برگزار شد همچنین ارائه هرگونه خدمات به سکو‌های متعلق به اسرائیل و معاونت برای سفر اتباع ایرانی به این کشور از طریق فضای مجازی نیز توسط این کارگروه جرم اعلام شد.

این کارگروه همچنین اعلام کرد «هرگونه همکاری، تعامل و تبادل اطلاعات با نهاد‌ها و افراد رسمی و غیررسمی وابسته به اسرائیل و ارائه خدمات برای مشارکت با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با این کشور حتی در نمایشگاه‌ها» جرم در نظر گرفته شده است.

حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای حیات خود نسبت به ارتباط ایرانی‌ها با شهروندان اسرائیلی حساسیت امنیتی ویژه‌ای داشته، تا جایی که بسیاری از مخالفان سیاسی خود را به بهانه ارتباط با این کشور بازداشت و با احکام قضایی سنگین و حتی اعدام روبرو کرده است.

با آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل از ۱۵ مهرماه بسیاری از شهروندان ایرانی در شبکه‌های مجازی مخالفت خود را با سیاست‌های معمول جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت از نیروهای شبه‌نظامی فلسطینی مانند حماس ابراز کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *