شاهرخ، خواننده، در هفتادسالگی درگذشت

By | ۱۴۰۲-۰۹-۱۲

شاهرخ، خواننده ایرانی ساکن آمریکا، «پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان» بامداد یکشنبه ۱۲ آذر در لس‌آنجلس درگذشت.

مرتضی برجسته، هنرمند ایرانی دیگر در لس‌آنجلس که دوست نزدیک شاهرخ بود، در اینستاگرم خود خبر داد که شاهرخ «در زادروزش آسمانی شد». روز ۱۰ آذر تولد هفتاد سالگی شاهرخ بود.

مرتضی برجسته افزود: شاهرخ «هنرمند خوش صدایی بود که پیوسته در کنار مردم و در صف مبارزین علیه حکومتی مستبد مبارزه کرد و نامش برای همیشه در کنار هنرمندان مبارز، در تاریخ هنر ایران جاوادن خواهد ماند».

شاهرخ شاهید، زاده تهران بود و فعالیت هنری خود را از ۱۲ سالگی در برنامه کودک رادیوی ملی ایران آغاز کرد و به تشویق پدرش نزد اسماعیل مهرتاش ردیف‌های موسیقی ایرانی آموخت. شاهرخ در سن ۱۴ سالگی ترانه «دوستت دارم» را که آهنگی پاپ بود، ارائه کرد.

سومین ترانه او در سریال پربییننده «غریبه» که از شبکه اول تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد، به مدت دو سال هر شب صدای او را به گوش میلیون‌ها بیننده می‌رساند.

شاهرخ ۴ سال پیش از انقلاب برای آموزش موسیقی از ایران به لس‌آنجلس رفت اما با درگرفتن رویدادهای مربوط به انقلاب به ایران بازگشته بود تا در کنار خانواده خود باشد.

در مورد شاهرخ گفته شده است که یک شب پیش از بازگشت روح‌الله خمینی به تهران، وی بار دیگر به آمریکا بازگشت و تا روز مرگ خود در آن کشور به‌سر برد.

او طی سال‌ها آهنگ‌های بسیاری مانند «ظالم»، «رؤیای شوم»، «شهر ظلمت»، «کوه دماوند»، «الله»، «لالایی»، «سرزمین عاشق‌ها»، «خونه»، «بچه‌ها خداحافظ»، «با من از یاران بگو»، «بی‌دادگاه»، «رزم‌آوران»، «حسرت» و «تلنگر» را با مضمون سیاسی ارائه کرد.

شاهرخ با وجود آن‌که از مدتی پیش بیمار بود، در تجمع‌های اعتراضی همبستگی با جنبش اعتراضی «زن، زندگی، آزادی» حضور یافته و ترانه اجرا کرد.

هنوز خبری در مورد خاکسپاری پیکر شاهرخ از سوی خانواده و دوستانش در آمریکا منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *